Nawigacja Treść Narzędzia dostępności

Redakcja

  • Redaktor główny:
    Patryk Romanowski
    promanowski@umwalcz.pl
    tel: +48 67 258 44 71 wew. 73
    fax: +48 67 258 26 18
  • Pozostali redaktorzy

 

Podstawa prawna:    
Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie rodzajów instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości.

WYMAGANE DOKUMENTY:
Z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach występuje Inwestor bądź wyznaczony przez niego pełnomocnik. Do wniosku załącza się obowiązkowo poniższe załączniki:

1.) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
2.) mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej;
3.) raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (w przypadku przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, dla których raport o oddziaływaniu na środowisko sporządza się obligatoryjnie - wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych (w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego);
4.) kartę informacyjną przedsięwzięcia sporządzona zgodnie z art. 62a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, (dla przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane) wraz z jej zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych (w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego);
5.) w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
6.) dla przedsięwzięć, dla których organem prowadzącym postępowanie jest regionalny dyrektor ochrony środowiska - wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informację o jego braku
7.) wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
8.) w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
9.) analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 220, 791 i 1089) (jeśli wymagane).
10.) dowód uiszczenia opłaty skarbowej na rachunek organu.

OPŁATY:
Opłata skarbowa:
• za decyzję  - 205,00 zł,
• za pełnomocnictwo – 17,00 zł*,
wnoszona jest przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji, gotówką w kasie Urzędu Miasta Wałcza (pok. nr 14) lub na rachunek bankowy Banku PEKAO S.A. I/O Wałcz Nr 31 1240 3712 1111 0000 4363 6662

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Kancelaria Urzędu Miasta, pok. nr 7

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
W terminie do 60 dni, z możliwością przedłużenia

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Decyzję otrzymuje się drogą korespondencyjną (listownie) lub osobiście (p. 202), za potwierdzeniem odbioru.

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Środowiska, pok. nr 202, tel. (67) 258-44-71 w. 42

TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi strona do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Odwołanie składa się w dwóch egz. w Kancelarii Urzędu Miasta, pok. nr 7.

Dokumenty do pobrania poniżej w zakładce "Załączniki"

 

Tytuł Rozszerzenie Rozmiar Dodający
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
wniosek.docx (334.27 KB) Dodający: Mirosław Gardziński
docx 334.27 KB Mirosław Gardziński
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
wniosek(1).pdf (208.47 KB) Dodający: Mirosław Gardziński
pdf 208.47 KB Mirosław Gardziński
Wytyczne do sporządzenia karty informacyjnej przedsięwięcia
wytyczne-kip.pdf (87.70 KB) Dodający: Mirosław Gardziński
pdf 87.70 KB Mirosław Gardziński

Opis Data Zmieniający Porównaj
Zmieniono artykuł
Data: 03-01-2023 14:10 Zmieniający: Mirosław Gardziński
03-01-2023 14:10 Mirosław Gardziński
Utworzono artykuł
Data: 20-04-2020 09:03 Zmieniający: Przemysław Draus
20-04-2020 09:03 Przemysław Draus