Nawigacja Treść Narzędzia dostępności

Redakcja

  • Redaktor główny:
    Patryk Romanowski
    promanowski@umwalcz.pl
    tel: +48 67 258 44 71 wew. 73
    fax: +48 67 258 26 18
  • Pozostali redaktorzy

 

Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Podstawa prawna: art. 35 ustawy z dnia 24 września 2010   r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 ze zm.), część I pkt 53 oraz część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm.)

Organ gminy wydaje na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu albo z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się.

WYMAGANE DOKUMENTY:

   1. Wniosek o wymeldowanie z miejsca pobytu stałego/czasowego.
   2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, np.: decyzja przydziału lokalu, umowa najmu, akt własności lokalu/budynku (wypis z księgi wieczystej, akt notarialny), umowa cywilno-prawna – należy przedłożyć oryginał.
   3. Pełnomocnictwo – jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
   4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

OPŁATY:

  1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej – 10 zł.
  2. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa – 17 zł.

Opłatę można uiścić w kasie Urzędu lub przelewem na numer rachunku bankowego Urzędu Miasta Wałcz: PEKAO SA o/Wałcz  31 1240 3712 1111 0000 4363 6662.
Potwierdzenie dokonanej opłaty należy dołączyć do wniosku o wymeldowanie.
Pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie ustawy o opłacie skarbowej.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Kancelaria Urzędu – pokój nr 7 (parter).

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Spraw Obywatelskich, pokój nr 26 w budynku B Urzędu Miasta Wałcz (wejście od ul. Kilińszczaków), tel. 67 258 44 71 wew. 49.

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (termin może ulec przedłużeniu, o czym strony są powiadamiane). Po przeprowadzeniu postępowania wydawana jest decyzja administracyjna.

TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Wałcz. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

 

Tytuł Rozszerzenie Rozmiar Dodający
Wniosek o wymeldowanie z miejsca pobytu stałego/czasowego
Wniosek_o_wymeldowanie_z_miejsca_pobytu_stałego_czasowego.doc (34.50 KB) Dodający: Przemysław Draus
doc 34.50 KB Przemysław Draus

Opis Data Zmieniający Porównaj
Zmieniono artykuł
Data: 27-11-2023 08:13 Zmieniający: Mirosław Gardziński
27-11-2023 08:13 Mirosław Gardziński
Zmieniono artykuł
Data: 23-06-2023 08:05 Zmieniający: Mirosław Gardziński
23-06-2023 08:05 Mirosław Gardziński
Zmieniono artykuł
Data: 23-06-2023 08:04 Zmieniający: Mirosław Gardziński
23-06-2023 08:04 Mirosław Gardziński
Zmieniono artykuł
Data: 23-06-2023 08:04 Zmieniający: Mirosław Gardziński
23-06-2023 08:04 Mirosław Gardziński
Zmieniono artykuł
Data: 23-06-2023 08:03 Zmieniający: Mirosław Gardziński
23-06-2023 08:03 Mirosław Gardziński
Utworzono artykuł
Data: 11-12-2020 07:12 Zmieniający: Przemysław Draus
11-12-2020 07:12 Przemysław Draus