Nawigacja Treść Narzędzia dostępności

Redakcja

  • Redaktor główny:
    Patryk Romanowski
    promanowski@umwalcz.pl
    tel: +48 67 258 44 71 wew. 73
    fax: +48 67 258 26 18
  • Pozostali redaktorzy

 

Wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności

Podstawa prawna: art. 45 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U.  z 2022 r. poz. 1191 ze zm.), art. 217  ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.  Kodeks postępowania administracyjnego  (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.) oraz ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r.  poz. 2142  ze zm.).

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Wniosek o wydanie zaświadczenia.
2. Do wglądu - dowód osobisty.
3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

OPŁATY:
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17,00 zł.
Wpłaty dokonuje się w kasie Urzędu (pokój nr 14 na parterze budynku A) lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Wałcz Nr 31124037121111000043636662, Bank PEKAO S.A. I Oddział Wałcz.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Wydział Spraw Obywatelskich, pokój nr 26 w budynku B  Urzędu Miasta Wałcz (wejście od ul. Kilińszczaków) tel. 67 258 44 71 wew. 49.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.  

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wydanie zaświadczenia a w przypadku braku  danych, postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, bądź zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę.

TRYB ODWOŁAWCZY:
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia  o treści żądanej przez  wnioskodawcę wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie  za   pośrednictwem Burmistrza Miasta Wałcz.
Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od   dnia  doręczenia  postanowienia stronie.

UWAGI:
1. Zaświadczenie wydaje się  wyłącznie osobie, której ono dotyczy lub osobie, która wykaże w tym  interes prawny.
2. Organ gminy prowadzący rejestr mieszkańców, na wniosek zainteresowanej osoby złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, obowiązany jest wydać zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych dotyczących tej osoby przetwarzanych w prowadzonym rejestrze mieszkańców.
3. Aby złożyć wniosek w organie gminy w postaci elektronicznej należy posiadać profil zaufany, kwalifikowany podpis elektroniczny albo certyfikat podpisu osobistego (ma go w e-dowodzie osoba, która we wniosku o e-dowód zaznaczyła, że chce mieć certyfikat podpisu osobistego). Wnioskodawca może w tym przypadku złożyć wniosek, korzystając z usługi „pismo ogólne” na stronie www.gov.pl. Link do strony: https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne
4. Zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych dotyczących tej osoby, przetwarzanych w rejestrze PESEL, można pobrać w dowolnym organie gminy.
5. Osoby fizyczne nieposiadające zdolności do czynności prawnych działają przez swych ustawowych przedstawicieli.

 

 

Opis Data Zmieniający Porównaj
Zmieniono artykuł
Data: 27-11-2023 08:14 Zmieniający: Mirosław Gardziński
27-11-2023 08:14 Mirosław Gardziński
Zmieniono artykuł
Data: 23-06-2023 07:52 Zmieniający: Mirosław Gardziński
23-06-2023 07:52 Mirosław Gardziński
Zmieniono artykuł
Data: 22-06-2023 14:38 Zmieniający: Mirosław Gardziński
22-06-2023 14:38 Mirosław Gardziński
Zmieniono artykuł
Data: 22-06-2023 14:37 Zmieniający: Mirosław Gardziński
22-06-2023 14:37 Mirosław Gardziński
Zmieniono artykuł
Data: 22-06-2023 14:37 Zmieniający: Mirosław Gardziński
22-06-2023 14:37 Mirosław Gardziński
Zmieniono artykuł
Data: 22-06-2023 14:36 Zmieniający: Mirosław Gardziński
22-06-2023 14:36 Mirosław Gardziński
Zmieniono artykuł
Data: 22-06-2023 14:33 Zmieniający: Mirosław Gardziński
22-06-2023 14:33 Mirosław Gardziński
Zmieniono artykuł
Data: 22-06-2023 14:27 Zmieniający: Mirosław Gardziński
22-06-2023 14:27 Mirosław Gardziński
Utworzono artykuł
Data: 11-12-2020 08:13 Zmieniający: Przemysław Draus
11-12-2020 08:13 Przemysław Draus