Deklaracje , informacje podatkowe , zgłoszenia ,korekty (obowiązujące od 01.07.2019 r.)
Podatek rolny
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 15.11.1984 r.. o podatku rolnym (Dz.U.z 2020 poz.333)
Wymagane dokumenty: (druki do pobrania poniżej w zakładce "Załączniki")
- Osoby fizyczne
- IR-1 – informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych,
- Załączniki: ZIR-1, ZIR-2, ZIR-3 ;
- Osoby prawne
- DR-1 – Deklaracja na podatek od nieruchomości
- Załączniki: ZDR-1, ZDR-2,
Opłaty:
Za złożenie formularza opłaty nie pobiera się.
Miejsce złożenia:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Wałcz (pokój nr 11 – parter)
Wysłanie dokumentów na adres : Urząd Miasta, 78-600 Wałcz ul. Plac Wolności 1
przez ePUAP na adres skrzynki /4am3ot27ub/skrytka oraz /4am3ot27ub/SkrytkaESP),
Termin załatwienia:
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca; sprawy skomplikowane - nie później niż 2 m-ce od wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Wałcz, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Dodatkowe informacje:
Osoby fizyczne składają informacje oraz korekty – w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia powodującego powstanie lub wygaśniecie obowiązku podatkowego.
Osoby prawne – składają deklaracje do dnia 15 stycznia na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności
uzasadniających powstanie tego obowiązku,
Jeżeli grunty stanowią współwłasność lub znajdują się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek organizacyjnych, w tym spółek, nie posiadających osobowości prawnej - osoby fizyczne składają deklarację na podatek rolny oraz opłacają podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne,
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Księgowości tel. 67 258 44 71 w. 35