Nawigacja Treść Narzędzia dostępności

Redakcja

  • Redaktor główny:
    Patryk Romanowski
    promanowski@umwalcz.pl
    tel: +48 67 258 44 71 wew. 73
    fax: +48 67 258 26 18
  • Pozostali redaktorzy

 

 Ogólny opis:

  1. Zajmujący pas drogę gminną wewnętrzną w celu prowadzenia robót obowiązany jest na minimum 30 dni przed planowanym zajęciem drogi złożyć wniosek do zarządcy drogi o wydanie zezwolenia na zajecie drogi gminnej wewnętrznej.
  2. Po ustaniu terminu zezwolenia zajmujący drogę wewnętrzną zobowiązany jest przywrócić zajęty odcinek drogi do poprzedniego stanu użyteczności zgodnie z warunkami określonymi w wydanym zezwoleniu i zgłosić do odbioru zarządcy drogi.
  3. Zezwolenie wydaje zarządca drogi.
  4. Ze względu na potrzeby związane z zarządzaniem drogami albo bezpieczeństwa ruchu drogowego, może nastąpić odmowa wydania zezwolenia.
  5. Za zajęcie drogi wewnętrznej:
    a)    bez zezwolenia zarządcy drogi;
    b)   z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządcy drogi;
    c)    o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi;

zarządca drogi wymierza karę pieniężna w wysokości 300% opłaty podstawowej.

Podstawa prawna:
Zarządzenie Nr 0050.1.52.2014 Burmistrza Miasta Wałcz z dnia 9 maja 2014 r.

Wymagane dokumenty: (Wniosek do pobrania poniżej w zakładce "Załączniki")
Wypełniony wniosek do zarządcy drogi.

 Załączniki:
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia odcinka drogi gminnej wewnętrznej oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu;
- zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie drogi gminnej wewnętrznej wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;
Projekt tymczasowej organizacji ruchu związany z prowadzonymi robotami powinien określając sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Projekt tymczasowej organizacji ruchu należy zatwierdzić w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Drogownictwa Urzędu Miasta Wałcz;
- harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym (w przypadku etapowego prowadzenia robót);
- pełnomocnictwo wraz z dokumentu potwierdzającym uiszczenie opłaty skarbowej, jeżeli wnioskodawca będzie reprezentowany przez pełnomocnika.

Pełnomocnictwo podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł. Opłatę należy uiścić przelewem na konto Gminy Miejskiej Wałcz w banku PEKAO S.A. O/Wałcz nr 31 1240 3712 1111 0000 4363 6662.

Miejsce złożenia dokumentów:
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
3. Złożyć bezpośrednio w Urzędzie Miasta Wałcz, Plac Wolności 1, 78-600 Wałcz – w godzinach pracy Urzędu.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
1. Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku i wymaganych dokumentów.
2. Wnioskodawca odbiera zgodę osobiście w Urzędzie Miasta Wałcz – pokój nr 206 lub zgoda zostaje wysłana drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru na adres wskazany we wniosku.
3. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów lub braków formalnych w dostarczonych dokumentach wnioskodawca zostanie wezwany pisemnie lub telefonicznie do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia powiadomienia. W przypadku nie uzupełnienia dokumentów lub usunięcia braków, wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia.

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Drogownictwa, tel. (67) 258 44 71 wew. 63, pokój 206 (II piętro)

Stawki opłat za zajęcie drogi gminnej wewnętrznej:
Opłata za zajecie pasa drogowego ustalana jest jako iloczyn:
- liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni,
- liczby dni zajęcia,
- stawki opłaty za zajecie 1m2 określonej w Zarządzeniu Nr 0050.1.52.2014 Burmistrza Miasta Wałcz z dnia 9 maja 2014 r.

 Opłaty wynoszą:
1. Za zajęcie 1 m2 powierzchni: 1 zł za każdy metr.
2. Stawka za każdy rozpoczęty dzień zajęcia: 60 zł.

Zajęcie drogi gminnej wewnętrznej przez czas krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.

Opłaty dokonuje się przelewem na rachunek bankowy Urzędu wskazany w zezwoleniu.

Uwagi:
Druk wniosku można otrzymać w Urzędzie Miasta Wałcz, Plac Wolności 1, w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Drogownictwa, pokój nr 206 (II piętro) lub pobrać ze strony internetowej www.bip.walcz.pl 

 

Tytuł Rozszerzenie Rozmiar Dodający
Wniosek
DRUK Wniosek o prowadzenie robót w drodze wewnętrznej.docx (25.62 KB) Dodający: Przemysław Draus
docx 25.62 KB Przemysław Draus
Wniosek
DRUK Wniosek o prowadzenie robót w drodze wewnętrznej.pdf (182.86 KB) Dodający: Przemysław Draus
pdf 182.86 KB Przemysław Draus

Opis Data Zmieniający Porównaj
Zmieniono artykuł
Data: 06-04-2021 11:47 Zmieniający: Przemysław Draus
06-04-2021 11:47 Przemysław Draus
Zmieniono artykuł
Data: 10-12-2020 09:27 Zmieniający: Przemysław Draus
10-12-2020 09:27 Przemysław Draus
Zmieniono artykuł
Data: 10-12-2020 09:25 Zmieniający: Przemysław Draus
10-12-2020 09:25 Przemysław Draus
Utworzono artykuł
Data: 22-04-2020 11:02 Zmieniający: Przemysław Draus
22-04-2020 11:02 Przemysław Draus