Podstawa prawna: art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2224).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Karta zgonu wydana przez służbę zdrowia.
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
3. Do wglądu:
• dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon,
• dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
II. OPŁATY:
• brak
III.TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Bez zbędnej zwłoki.
IV.JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego (USC).
V.TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak.
VI. UWAGI:
1. Zgłoszenia zgonu może dokonać najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie:
- pozostały małżonek(ka);
- krewni zstępni;
- krewni wstępni;
- krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
- powinowaci w linii prostej do 1 stopnia;
- osoba , która wykaże interes prawny.
2. Po rejestracji zgonu wydawany jest 1 odpis skrócony aktu zgonu.
Rejestracji zgonu dokonuje się pokoju 6 lub 4, tel. 67 258 44 71 w. 52 i 67 258 28 57.