Redakcja
- Redaktor główny:
Patryk Romanowski
promanowski@umwalcz.pl
tel: +48 67 258 44 71 wew. 73
fax: +48 67 258 26 18 - Pozostali redaktorzy
Rada Miasta
- Wprowadzono
- Poprawiono
RM.0012.1.7.2024
Protokół nr 3/24
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Wałcz,
które odbyło się w dniu 3.09.2024 roku w Urzędzie Miasta Wałcz
1. Otwarcie posiedzenia.
Posiedzenie Komisji otworzyła i prowadziła Przewodnicząca Komisji – Małgorzata Piesiak, po przywitaniu członków Komisji.
2. Stwierdzenie quorum.
Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że na 6 członków Komisji obecnych jest 6 członków, co uprawnia Komisję do wydawania prawomocnych opinii.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
3. Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
Porządek posiedzenia stanowi załącznik do protokołu.
Przewodnicząca Komisji zapytała, czy są uwagi do porządku posiedzenia? W związku z brakiem uwag poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie porządku posiedzenia:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdziła, że Komisja jednogłośnie przyjęła porządek posiedzenia:
Przedstawia się on następująco:
- Otwarcie posiedzenia.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
- Przyjęcie protokołu nr 2/24 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 12.06.2024 r.
- Podjęcie uchwały Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Wałcz w sprawie wyboru Zastępcy Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Wałcz.
- Powołanie Zespołu kontrolnego do przeprowadzenia kontroli pn. „Ocena realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii, poza placówkami oświatowymi, w roku 2024”.
- Powołanie Zespołu kontrolnego do przeprowadzenia kontroli pn. „Wykonanie budżetu miasta za I półrocze 2024 roku”.
- Sprawy bieżące.
- Zamknięcie posiedzenia Komisji.
4. Przyjęcie protokołu nr 2/24 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 12.06.2024 r.
Przewodnicząca Komisji zapytała, czy Radni mają uwagi do protokołu nr 2/24
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej? Wobec braku uwag poddała pod głosowanie wniosek
o przyjęcie ww. protokołu:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdziła, że Komisja jednogłośnie przyjęła protokół z dnia 12.06.2024 r.
- Podjęcie uchwały Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Wałcz w sprawie wyboru Zastępcy Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Wałcz.
Na stanowisko Zastępcy Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej zaproponowano kandydaturę Radnego Wiktora Kwaśniewskiego. Radny wyraził zgodę.
Przewodnicząca Komisji zapytała, czy są inne kandydatury? Wobec braku innych kandydatów, poddała pod głosowanie wniosek o podjęcie uchwały Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Wałcz w sprawie wyboru Zastępcy Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Wałcz z autopoprawką w § 1 ust. 1 w brzmieniu „Stwierdza się, że w wyniku wyboru, większością głosów, Zastępcą Przewodniczącej Rewizyjnej Rady Miasta Wałcz wybrany został Radny Wiktor Kwaśniewski”:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdziła, że Komisja jednogłośnie podjęła uchwałę nr 3/24 Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Wałcz.
6. Powołanie Zespołu kontrolnego do przeprowadzenia kontroli pn. „Ocena realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii, poza placówkami oświatowymi, w roku 2024”.
W wyniku zgłoszeń i wyrażenia zgody do prac w Zespole kontrolnym zaproponowano czterech Radnych: Pawła Łakomego, Sebastiana Kwiatkowskiego, Magdalenę Terefenko, Wiktora Kwaśniewskiego.
Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie proponowanego składu Zespołu kontrolnego:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdziła, że Komisja jednogłośnie wyraziła wolę powołania Zespołu kontrolnego w proponowanym składzie.
Przewodnicząca Komisji wyznaczyła na Kierownika Zespołu kontrolnego Radnego Pawła Łakomego, w związku z czym skład Zespołu przedstawia się następująco:
Radny Paweł Łakomy – Kierownik Zespołu kontrolnego
Radny Wiktor Kwaśniewski - członek Zespołu kontrolnego
Radny Sebastian Kwiatkowski - członek Zespołu kontrolnego
Radna Magdalena Terefenko - członek Zespołu kontrolnego
7. Powołanie Zespołu kontrolnego do przeprowadzenia kontroli pn. „Wykonanie budżetu miasta za I półrocze 2024 roku”.
W wyniku zgłoszeń i wyrażenia zgody do prac w Zespole kontrolnym zaproponowano trzech Radnych: Małgorzatę Piesiak, Pawła Łakomego, Magdalenę Terefenko.
Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie proponowanego składu Zespołu kontrolnego:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdziła, że Komisja jednogłośnie wyraziła wolę powołania Zespołu kontrolnego w proponowanym składzie.
Przewodnicząca Komisji wyznaczyła na Kierownika Zespołu kontrolnego Radną Magdalenę Terefenko, w związku z czym skład Zespołu przedstawia się następująco:
Radna Magdalena Terefenko – Kierownik Zespołu kontrolnego
Radny Paweł Łakomy – członek Zespołu kontrolnego
Radna Małgorzata Piesiak – członek Zespołu kontrolnego
8. Sprawy bieżące.
Przewodnicząca Komisji poprosiła członków Komisji o zastanowienie się nad tematami przyszłorocznych kontroli.
9. Zamknięcie posiedzenia Komisji.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodnicząca Komisji podziękowała za udział i zamknęła posiedzenie Komisji.
Na tym protokół zakończono.
Przewodnicząca
Komisji Rewizyjnej
/-/ Małgorzata Piesiak
/-/Wiktor Kwaśniewski
/-/Sebastian Kwiatkowski
/-/Paweł Łakomy
/-/Świątkowska Magdalena
/-/Magdalena Terefenko
Protokółowała:
Patrycja Kamczycka
Zastępca Naczelnika Wydziału Organizacyjnego
Wałcz, dnia 4.09.2024 r.
- Wprowadzono
- Poprawiono
RM.0012.3.6.2023
Protokół nr 3/24
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych Rady Miasta Wałcz,
które odbyło się w dniu 19.09.2024 roku w Urzędzie Miasta Wałcz
1. Otwarcie posiedzenia.
Posiedzenie Komisji otworzyła i prowadziła Przewodnicząca Komisji – Magdalena Świątkowska witając wszystkich obecnych członków Komisji oraz zaproszone osoby.
2. Stwierdzenie quorum.
Przewodnicząca Komisji stwierdziła, iż na 7 członków Komisji obecnych jest 6 członków, co stanowi quorum i uprawnia Komisję do wydawania prawomocnych opinii (nieobecny Radny Sebastian Kwiatkowski). Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
3. Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
Projekt porządku posiedzenia stanowi załącznik do protokołu.
Przewodnicząca Komisji zaproponowała, aby zmienić kolejność porządku posiedzenia w taki sposób, że dotychczasowy punkt 4 będzie punktem 5, punkt 5 będzie punktem 4. Zapytała, czy są inne uwagi do porządku posiedzenia Komisji?
W związku z brakiem innych uwag Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie porządku posiedzenia Komisji ze zmianą:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdziła, że Komisja przyjęła porządek posiedzenia.
Przedstawia się on następująco:
- Otwarcie posiedzenia.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
- Zaopiniowanie projektów uchwał:
1) zmieniająca uchwałę nr IX/II/21/24 w sprawie przyjęcia Programu Wspierania Rodziny dla Gminy Miejskiej Wałcz na lata 2024 – 2026,
2) w sprawie załatwienia wniosku (dotyczy zmiany uchwały nr VIII/XXXII/282/21). - Podjęcie uchwały Komisji Spraw Społecznych Rady Miasta Wałcz w sprawie powołania Zastępcy Przewodniczącej Komisji Spraw Społecznych Rady Miasta Wałcz.
- Wolne głosy i sprawy bieżące.
- Zakończenie posiedzenia Komisji.
4. Zaopiniowanie projektów uchwał:
- zmieniająca uchwałę nr IX/II/21/24 w sprawie przyjęcia Programu Wspierania Rodziny dla Gminy Miejskiej Wałcz na lata 2024 – 2026
W związku z brakiem pytań Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie ww. projektu uchwały:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdziła, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
- w sprawie załatwienia wniosku (dotyczy zmiany uchwały nr VIII/XXXII/282/21).
W związku z brakiem pytań Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie ww. projektu uchwały:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdziła, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
5. Podjęcie uchwały Komisji Spraw Społecznych Rady Miasta Wałcz w sprawie powołania Zastępcy Przewodniczącej Komisji Spraw Społecznych Rady Miasta Wałcz.
Przewodnicząca Komisji zgłosiła wniosek o zdjęcie z porządku posiedzenia Komisji punktu „Podjęcie uchwały Komisji Spraw Społecznych Rady Miasta Wałcz”, a następnie poddała go pod głosowanie:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdziła, że wniosek został przyjęty przez Komisję.
6. Wolne głosy i sprawy bieżące:
Nie zgłoszono
7. Zakończenie posiedzenia Komisji.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodnicząca Komisji podziękowała jej członkom za udział w posiedzeniu i zamknęła posiedzenie Komisji.
Przewodnicząca Komisji
Spraw Społecznych
/-/ Magdalena Świątkowska
Protokółowała:
Patrycja Kamczycka
Z-ca Naczelnika Wydziału Organizacyjnego
Wałcz, dnia 17.10.2024 r.
- Wprowadzono
- Poprawiono
Zawiadamiam o posiedzeniu Komisji Oświaty Rady Miasta Wałcz, które odbędzie się w dniu 22.10.2024 roku (wtorek) o godz. 13.30 w Urzędzie Miasta Wałcz, Plac Wolności 1, w sali numer 109.
PORZĄDEK POSIEDZENIA:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
4. Podjęcie uchwały Komisji Oświaty Rady Miasta Wałcz w sprawie powołania Zastępcy Przewodniczącego Komisji Oświaty Rady Miasta Wałcz.
5. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych Gminy Miejskiej Wałcz w roku szkolnym 2023/2024.
6. Zaopiniowanie projektów uchwał:
1) w sprawie zmian budżetu Gminy Miejskiej Wałcz na 2024 r.,
2) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejskiej Wałcz na lata 2024-2034.
7. Wolne głosy i sprawy bieżące.
8. Zakończenie posiedzenia Komisji.
Przewodniczący
Komisji Oświaty
Rady Miasta Wałcz
/-/ Piotr Filipiak
- Wprowadzono
- Poprawiono
Zawiadamiam o posiedzeniu Komisji Budżetu i Gospodarki Rady Miasta Wałcz, które odbędzie się w dniu 23.10.2024 roku (środa) o godz. 15.30 w Urzędzie Miasta Wałcz, Plac Wolności 1, w sali numer 109.
PORZĄDEK POSIEDZENIA:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
4. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych Gminy Miejskiej Wałcz w roku szkolnym 2023/2024.
5. Informacja na temat uchwał podatkowych i opłat lokalnych na 2025 r.
6. Wstępne założenia do budżetu miasta na 2025 r. Analiza porównawcza dochodów własnych Wałcza i porównywalnych (liczba mieszkańców), wybranych miast
w poszczególnych tytułach za rok 2023.
7. Informacja w zakresie zaawansowania i realizacji inwestycji miejskich.
8. Zaopiniowanie projektów uchwał:
1) w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości do mienia komunalnego gminy w drodze komunalizacji mienia Skarbu Państwa (29 działek),
2) w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości do mienia komunalnego gminy w drodze komunalizacji mienia Skarbu Państwa (5 działek),
3) w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości do mienia komunalnego gminy w drodze komunalizacji mienia Skarbu Państwa (1 działka),
4) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości lokalowych stanowiących mienie komunalne Gminy Miejskiej Wałcz,
5) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż prawa własności nieruchomości oznaczonej numerem geodezyjnym 3853 położonej w Wałczu, na rzecz użytkowania wieczystego,
6) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż prawa własności nieruchomości oznaczonej numerem geodezyjnym 4034 położonej w Wałczu, na rzecz użytkowania wieczystego,
7) w sprawie zmian budżetu Gminy Miejskiej Wałcz na 2024 r.,
8) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejskiej Wałcz na lata 2024-2034.
9. Wolne głosy i sprawy bieżące.
10. Zakończenie posiedzenia Komisji.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Gospodarki
Rady Miasta Wałcz
/-/ Andrzej Ksepko
- Wprowadzono
- Poprawiono
Aktualizacja 18.10.2024 r.: Zmiana godziny posiedzenia, informacja do pobrania w zakładce "Załączniki"
Zawiadamiam o posiedzeniu Komisji Spraw Społecznych Rady Miasta Wałcz, które odbędzie się w dniu 24.10.2024 roku (czwartek) o godz. 15.00 w Urzędzie Miasta Wałcz, Plac Wolności 1, w sali numer 109.
PORZĄDEK POSIEDZENIA:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
4. Podjęcie uchwały Komisji Spraw Społecznych Rady Miasta Wałcz w sprawie powołania Zastępcy Przewodniczącej Komisji Spraw Społecznych Rady Miasta Wałcz.
5. Zaopiniowanie projektów uchwał:
1) w sprawie zmian budżetu Gminy Miejskiej Wałcz na 2024 r.,
2) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejskiej Wałcz na lata 2024-2034.
6. Wolne głosy i sprawy bieżące.
7. Zakończenie posiedzenia Komisji.
Przewodnicząca Komisji
Spraw Społecznych
Rady Miasta Wałcz
/-/ Magdalena Świątkowska
- Wprowadzono
- Poprawiono
RM.0012.6.1.2024
Protokół nr 1/24
z posiedzenia Komisji Oświaty Rady Miasta Wałcz,
które odbyło się w dniu 17.09.2024 roku w Urzędzie Miasta Wałcz
1. Otwarcie posiedzenia.
Posiedzenie Komisji w dniu 17.09.2024 r. otworzył Przewodniczący Komisji – Piotr Filipiak witając wszystkich obecnych członków Komisji oraz zaproszone osoby.
2. Stwierdzenie quorum.
Przewodniczący Komisji stwierdził, iż na 7 członków Komisji obecnych jest
5 członków, co stanowi quorum i uprawnia do wydawania prawomocnych opinii (nieobecni Radni K. Piotrowski i A. Subocz).
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
3. Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
Projekt porządku posiedzenia stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący Komisji powiedział, że w związku z nieobecnością Radnych proponuje zdjęcie z porządku obrad pkt 4 „Podjęcie uchwały Komisji Oświaty Rady Miasta Wałcz
w sprawie powołania Zastępcy Przewodniczącego Komisji Oświaty Rady Miasta Wałcz”. Zapytał, czy Radni mają inne uwagi do porządku posiedzenia?
W związku z brakiem innych uwag Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek o przyjęcie porządku posiedzenia ze zmianą:
Głosowanie:
obecnych - 5
za - 5
po czym stwierdził, że Komisja jednogłośnie przyjęła porządek posiedzenia ze zmianą.
Przedstawia się on następująco:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
4. Informacja na temat przygotowania szkół i przedszkoli do nowego roku szkolnego 2024/2025.
5. Zaopiniowanie projektów uchwał:
1) w sprawie zmian budżetu Gminy Miejskiej Wałcz na 2024 r.
6. Ustalenie planu pracy Komisji Oświaty Rady Miasta Wałcz na 2024 rok.
7. Wolne głosy i sprawy bieżące.
8. Zakończenie posiedzenia Komisji.
4. Informacja na temat przygotowania szkół i przedszkoli do nowego roku szkolnego 2024/2025.
Naczelnik Wydziału Edukacji i Usług Wspólnych (EUW) Jolanta Chłopińska przedstawiła obecnych dyrektorów szkół podstawowych i publicznych przedszkoli.
Dyrektor Publicznego Przedszkola nr 9 Ewa Pastusiak powiedziała, że przedszkole jest przygotowane. Placówka jest po remoncie. Przedszkole ma swoją kuchnię. Aktualnie zapewnia opiekę dla 124 dzieci. Zgodnie z wymogami prawa przedszkole zapewnia opiekę psychologa.
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 Violetta Kamińska powiedziała, że w szkole jest
20 oddziałów, 412 uczniów: 186 dziewczynek i 224 chłopców. Zatrudnionych jest
55 nauczycieli 14 pracowników administracji i obsługi. Szkoła jest w trakcie dużego remontu boiska, bieżni i zaplecza lekkoatletycznego. Kończą wiatę „Euro ogród”. Będą musieli ponieść wydatki z konta specjalnego na ogrodzenie wiaty. Wszyscy nauczyciele mają kwalifikacje. Dzieci są zabezpieczone. 16 dzieci posiada orzeczenia, jest bardzo dużo opinii.
Przewodniczący Komisji zapytał, dlaczego będzie to z konta dochodów własnych? To się nie mieściło w inwestycji?
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 Violetta Kamińska odpowiedziała, że nie. Wiata miała być ogólnodostępna, ale już wiedzą, że muszą tam być zabezpieczenia. Zależy im na tym, żeby wiata była tak zabezpieczona, żeby nie wchodzili tam wandale.
Przewodniczący Komisji zasugerował, że może warto zwrócić się do organu prowadzącego
o dofinansowanie takiego działania. Jeśli szkoła wypracowuje swoje dochody i jest na tyle kreatywna, to lepiej, żeby te pieniądze były przeznaczane na coś extra w szkole - czyli doposażenie, pomoce dydaktyczne. Warto nad tym popracować, bo chodzi o celowość i chęć zarabiania dodatkowych środków przez szkołę, ale żeby to uzupełniało jakość, a nie kwestie techniczne.
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 Joanna Rup - Bartosik odpowiedziała, że szkoła jest dobrze przygotowana do roku szkolnego. Otworzono 17 oddziałów szkolnych i 1 oddział przedszkolny. Jest 385 uczniów i 25 przedszkolaków. Podobnie jak w Szkole Podstawowej
nr 5, w szkole jest bardzo dużo orzeczeń i opinii. Na dzień dzisiejszy orzeczeń jest 19. Są to dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dla których starają się zapewnić pomoc psychologiczno – pedagogiczną. Szkoła zatrudnia 44 nauczycieli. We własnym zakresie wykonano drobne prace remontowe. W dalszym ciągu czekają na to, żeby zaczęło się coś dziać na boisku. W tej chwili zerwany jest tartan.
Zastępca Burmistrza Miasta Hanna Szynkaruk – Szpynda powiedziała, że w dniu wczorajszym odbyła się Rada budowy i wiadomo już, że w przyszłym tygodniu mają rozpocząć się prace na boisku w Szkole Podstawowej nr 1.
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 Andrzej Łojewski powiedział, że w szkole jest
20 oddziałów, 431 uczniów. W szkole pracuje 44 nauczycieli i 14 pracowników niepedagogicznych. Szkoła jest przygotowana do nowego roku szkolnego, a stan techniczny budynków jest dobry. W czasie wakacji prowadzone były drobne prace naprawcze. Uzupełniono potrzeby w zakresie sprzętu komputerowego. Bieżnia na boisku jest w czasie remontu. Szkoła nie jest w stanie zrobić wszystkiego w wakacje, najprawdopodobniej podczas ferii zimowych zostanie wyremontowana kuchnia. Warto podkreślić rosnące potrzeby
w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Są w trakcie dostosowywanie budynku do przepisów przeciwpożarowych.
Przewodniczący Komisji zauważył, że w zmianach w budżecie zmniejsza się wydatki o 645 000 zł do kwoty 50 000 zł. Co w ramach tych pieniędzy będzie wykonane?
Zastępca Burmistrza Miasta Hanna Szynkaruk – Szpynda powiedziała, że należało doprojektować pewne rzeczy, które nie były ujęte w pierwszej dokumentacji. Dodatkowo składają wniosek o dofinansowanie z Unii na zabytki – Szkołę Podstawową nr 2, budynek Urzędu Miasta, Muzeum oraz mur cmentarza.
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 Iwona Urbanowicz powiedziała, że w szkole jest 27 oddziałów, 589 uczniów. Szkoła zatrudnia 63 pracowników pedagogicznych oraz 18 pracowników administracji i obsługi. Placówka jest przygotowana. Prace remontowe były prowadzone w okresie przerwy wakacyjnej. Przeglądy obiektu są aktualne. Jeśli chodzi o formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, to przybywa dzieci, które wymagają tej pomocy. Szkoła realizuje program „Aktywna Tablica” dzięki któremu szkoła zakupiła zestawy interaktywne do pracy z dziećmi, które wymagają takiej pracy. Ponadto szkoła realizuje programy „Aktywny do Kwadratu”, badanie kompetencji sportowej uczniów, czyli „Sportowe Talenty”, „Euroweek”, „Mały Mistrz” i szereg programów profilaktycznych.
Przewodniczący Komisji zapytał, jak wygląda kwestia udziału dzieci i zgody rodziców odnośnie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Czy w większości rodzice zgadzają się na taką pomoc?
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 Iwona Urbanowicz odpowiedziała, że rodzic powinien być spójny ze szkołą, a jest bardzo różnie.
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 Violetta Kamińska dopowiedziała, że w starszych klasach rezygnują, ponieważ tam jest bardzo dużo godzin lekcyjnych.
Dyrektor Przedszkola nr 6 Elżbieta Iwańska powiedziała, że w przedszkolu jest 8 oddziałów. Zatrudnionych jest 27 pracowników, z czego 18 pedagogicznych. Zatrudnieni nauczyciele Posiadają wszystkie specjalizacje, więc przedszkole wspiera tylko Poradnia Psychologiczno–Pedagogiczna i to tylko w tym roku, ponieważ kolejna nauczycielka kończy psychologię, i w przedszkolu będą wszyscy specjaliści. Problemem kadrowym nie jest personel pedagogiczny tylko pomocniczy. Z uwagi na to, że są dwie grupy najmłodsze, to w przedszkolu są dwie nianie. Ze względu na dzieci z orzeczeniem, to jest kolejna pomoc nauczyciela, który ich wspiera. Są pracownicy obsługi, zgodnie z ustaleniami, o jednego więcej niż dwa na oddział i to wystarcza, tylko w sytuacji, gdy któryś z pracowników jest chory, to nawet jak dyrektor rozdaje posiłki, to jest ich za mało. Czasowo wspomagają się pomocą z Urzędu Pracy. Przedszkole jest wyremontowane. Wszystkie prace robią we własnym zakresie, bo mają cudownego Pana konserwatora. Przedszkole ma cudowną Radę Rodziców i w związku ze zmianami klimatycznymi, i wysoką temperaturą w salach, rodzice podjęli uchwałę, że za pieniądze z festynu kupią jeden klimatyzator, jednak pod warunkiem, że Przedszkole kupi drugi. Catering mają ze Szkoły Podstawowej nr 4, więc nie martwią się o kuchnię.
Dyrektor Przedszkola nr 5 Anna Lasecka powiedziała, że w tym roku kończyli inwestycję wynikającą z zaleceń Sanepidu. Przedszkole nigdy nie było poddane remontowi kapitalnemu
i ten remont można chyba tak nazwać, ponieważ trwał dwa lata. W ubiegłym roku szkolnym wyremontowano dwie sale, a w tym roku trzy. Wymieniono podłogi, w miejsce parkietu są teraz podłogi winylowe. Należy wymienić jeszcze drzwi wewnątrz sal, ale trzeba na to wygospodarować pieniądze. Nie zakończono jeszcze prac zabezpieczenia grzejników, ale będzie to zrobione lada dzień. Trzeba jeszcze wyremontować łazienkę dla personelu i hol. Jeśli chodzi o personel, to w przedszkolu są wszyscy specjaliści poza nauczycielem języka angielskiego oraz tyflopedagoga, czyli nauczyciel do nauki z dzieckiem słabowidzącym
Dyrektor Przedszkola nr 8 Halina Kurmańska powiedziała, że przedszkole jest przygotowane do roku szkolnego. Jest jedna grupa najmłodszych dzieci. Przedszkole zatrudnia wszystkich specjalistów, zgodnie z przepisami prawa i potrzebami przedszkola. Przedszkole jest dobrze wyposażone. Bieżące remonty dokonywane są we własnym zakresie. W tej chwili są na etapie tworzenia dokumentacji projektowej do adaptacji byłego mieszkania pracowniczego na salę do zajęć specjalistycznych. Oprócz tego dokumentacja projektowa dotyczy przystosowania przedszkola do przepisów przeciwpożarowych i do likwidowania barier architektonicznych.
Naczelnik Wydziału EUW Jolanta Chłopińska powiedziała, że dochody własne pozyskują szkoły i jedno przedszkole. Dochody własne są do dyspozycji dyrektorów, Kierownictwo spogląda na te dochody w ciągu roku przez pryzmat nadzoru, aby nie obracać tych środków w „bizancjum”. Jeśli środki finansowe nie zostaną wykorzystane, to po 1 stycznia gmina pozostawia je w placówkach, ale z przeznaczeniem na zadania remontowe i inwestycyjne. To nie jest tak, że dyrektorzy tak ciężko pracują, żeby te środki pozyskać. Trzeba pamiętać, że te środki są zarabiane na majątku gminy i żeby je zarobić gmina wykłada pieniądze na energię elektryczną, na wodę i na wszystko inne, co wiąże się z wynajmami. Nawet na osoby zatrudnione, które się tymi wynajmami zajmują. Fajnie, że szkoły pozyskują środki, ale gmina ponosi koszty pozyskania tych środków. Sprawa jeszcze jest taka, że na czele naszych placówek stoją osoby, które podjęły się tego zadania, więc to nie jest tak, że gmina narzuca coś dyrektorom. Jeśli chodzi o przedszkola, to gmina bardzo chętnie wydałaby każdą ilość pieniędzy, ale tych pieniędzy nie ma. To są zadania własne gminy. Nasze przedszkola są dobrze wyposażone, Panie Dyrektorki robią tam „cacuszka”. Przedszkola cieszą się poważaniem i rodzice są dobrego zdania na temat wyglądu, wyposażenia i opieki.
Przewodniczący Komisji powiedział w odniesieniu do działalności gospodarczej szkół, że nie ma obowiązku prowadzenia takiej działalności. Chodzi o to, że jeżeli szkoła jest kreatywna
i chętna do pozyskiwania dodatkowych środków, to powinno się tworzyć taki system motywujący, żeby szkoła chciała zarabiać. Wszyscy wiedzą, że subwencja jest niedoszacowana i dużo potrzeba, żeby zaspokoić potrzeby oświaty w Polsce.
Komisja zapoznała się z informacją.
5. Zaopiniowanie projektów uchwał:
1) w sprawie zmian budżetu Gminy Miejskiej Wałcz na 2024 r.
Przewodniczący Komisji poprosił Panią Skarbnik o przedstawienie tych zmian w budżecie, które dotyczą oświaty.
Skarbnik Miasta Elżbieta Stanisławek powiedziała, że w zmianach do projektu uchwały, w załączniku nr 2, w dziale 801 „oświata i wychowanie” jest zmniejszenie planu w rozdziale 80104 „przedszkola” o kwotę 300 000 zł i przeniesienie tej kwoty do rozdziału 80106. Jest to spowodowane brakiem środków na wypłatę dotacji dla przedszkoli niepublicznych. W rozdziale 80101, czyli „ szkoły podstawowe” jest zmniejszenie na zadaniu inwestycyjnym „przebudowa Szkoły Podstawowej nr 2” o 645 000 zł.
Burmistrz Miasta Maciej Żebrowski zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały, w brzmieniu jak w załączniku do materiałów.
Radna Maria Minkowska powiedziała, że zmniejszono środki finansowe na zadanie „Zagospodarowanie turystyczne Wałcza” o 300 000 zł oraz o 700 000 zł na realizację zadań inwestycyjnych. Dlaczego?
Zastępca Burmistrza Hanna Szynkaruk-Szpynda odpowiedziała, że dostosowano to do stanu realizacji oraz możliwości wykorzystywania promesy. Większość pieniędzy zostanie przelana przez banki wykorzystana w 2025 roku, więc nie ma potrzeby sztucznego trzymania tych pieniądze w tegorocznym budżecie.
W związku z brakiem innych pytań Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek o zaopiniowanie ww. projektu uchwały z autopoprawką:
Głosowanie:
obecnych - 5
za - 4
przeciw - 1
wstrzym. się - 0
po czym stwierdził, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały z autopoprawką.
6. Ustalenie planu pracy Komisji Oświaty Rady Miasta Wałcz na 2024 rok.
Przewodniczący Komisji zapytał, czy Radni mają uwagi do zaproponowanego planu pracy Komisji Oświaty Rady Miasta Wałcz na 2024 rok?
Wobec braku uwag Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek o przyjęcie proponowanego planu pracy:
Głosowanie:
obecnych - 5
za - 5
po czym stwierdził, że Komisja przyjęła plan pracy Komisji Rady Miasta Wałcz na 2024 rok.
7. Wolne głosy i sprawy bieżące.
Radna Monika Biesiada zapytała, czy jest możliwe, aby zrobić duży ukłon w stronę regulaminu stypendialnego? Regulamin nie obejmuje najmłodszych uczniów i chciałaby coś
w tym kierunku zrobić.
Burmistrz Miasta Maciej Żebrowski odpowiedział, że Rada Miasta może zmienić uchwałę. Radni poprzedniej kadencji przegłosowali zmianę dotyczącą przesunięcia wieku. Jest to temat do dyskusji w szerszym gronie, w obecności wszystkich Radnych, nie tylko w Komisji. Sugeruje przygotowanie uchwały przez Radnych i przedyskutowanie w szerszym gronie, jeśli jest taka wola.
Przewodniczący Komisji powiedział, że jest to krzywdzące dla dzieci młodszych klas, które być może w tym momencie osiągnęły jakiś poziom, wygrały olimpiadę przedmiotową, czy osiągnęły inny duży sukces. Jest to eliminowanie, bo dziecko będzie czekało do 6 klasy, a być może w 6 klasie nie osiągnie takiego sukcesu.
8. Zakończenie posiedzenia Komisji.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował jej członkom za udział w posiedzeniu i zamknął posiedzenie Komisji.
Przewodniczący Komisji
Oświaty
Rady Miasta Wałcz
/-/ Piotr Filipiak
Protokółowała:
Patrycja Kamczycka
Z-ca Naczelnika Wydziału Organizacyjnego
Wałcz, dnia 16.10.2024 r.
- Wprowadzono
- Poprawiono
RM.0012.7.1.2024
Protokół nr 1/24
z posiedzenia Komisji Sportu, Kultury, Turystyki i Promocji Rady Miasta Wałcz,
które odbyło się w dniu 16.09.2024 roku
w godzinach od 14:30 do 15:05
1. Otwarcie posiedzenia.
Posiedzenie Komisji otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy witając członków Komisji oraz zaproszone osoby: Burmistrza Miasta Macieja Żebrowskiego, Zastępcę Burmistrza Adama Biernackiego, Zastępcę Burmistrza Hannę Szynkaruk-Szpyndę, Sekretarza Miasta Magdalenę Krawczyk, Skarbnika Miasta Elżbietę Stanisławek, Naczelnika Wydziału Edukacji i Usług Wspólnych Jolantę Chłopińską.
2. Stwierdzenie quorum.
Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy stwierdził, iż na 7 członków Komisji obecnych jest 6 członków, co stanowi quorum uprawniające do wydawania prawomocnych opinii. Nieobecny Radny Mateusz Bąk.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
3. Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
Projekt porządku posiedzenia stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy powiedział, że do punktu 5 „Zaopiniowanie projektów uchwał” dodaje się podpunkt 5 w brzmieniu „w sprawie nadania statutu Wałeckiego Centrum Kultury” i zapytał, czy są uwagi do porządku posiedzenia?
W związku z brakiem uwag poddał pod głosowanie wniosek o przyjęcie porządku posiedzenia Komisji:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdził, że Komisja przyjęła porządek posiedzenia jednogłośnie.
Przedstawia się on następująco:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
4. Podjęcie uchwały Komisji Sportu, Kultury, Turystyki i Promocji Rady Miasta Wałcz
w sprawie powołania Zastępcy Przewodniczącego Komisji Sportu, Kultury, Turystyki
i Promocji.
5. Zaopiniowanie projektów uchwał:
1) w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,
2) w sprawie ustalenia wysokości dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Wałczu,
3) w sprawie zmian budżetu Gminy Miejskiej Wałcz na 2024 r.,
4) w sprawie załatwienia wniosku (dotyczy mpzp ul. Orlej),
5) w sprawie nadania statutu Wałeckiego Centrum Kultury.
6. Przyjęcie planu pracy Komisji na 2024 rok.
7. Sprawy bieżące i wolne głosy.
8. Zakończenie posiedzenia Komisji.
4. Podjęcie uchwały Komisji Sportu, Kultury, Turystyki i Promocji Rady Miasta Wałcz
w sprawie powołania Zastępcy Przewodniczącego Komisji Sportu, Kultury, Turystyki
i Promocji.
Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy powiedział, że chciałby zgłosić Radnego Mateusza Bąka na Zastępcę Komisji i dodał, że Radny wyraził pisemną zgodę. Zapytał, czy są inne kandydatury?
(Zgoda stanowi załącznik do protokołu)
W związku z brakiem innych kandydatur Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy poddał pod głosowanie uchwałę nr 1/2024 w sprawie powołania Zastępcy Przewodniczącego Sportu, Kultury, Turystyki i Promocji Rady Miasta Wałcz:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdził, że Komisja jednogłośnie podjęła uchwałę nr 1/2024 w sprawie powołania Zastępcy Przewodniczącego Sportu, Kultury, Turystyki i Promocji Rady Miasta Wałcz.
5. Zaopiniowanie projektów uchwał:
1) w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy powiedział, że Komisja Sportu będzie głównym beneficjentem ewentualnych efektów podniesienia tych podatków. Należałoby się zastanowić nad ewentualnymi możliwościami wydatkowania środków na kulturę, na sport i promocję. Środków na te dziedziny zawsze jest mało.
Radna Ewa Franaszek powiedziała, że uczestniczyła w spotkaniu zorganizowanym przez Pana Burmistrza z przedsiębiorcami na temat perspektywy podniesienia podatków. Podwyżka spotkała się ze zrozumieniem i raczej z akceptacją. Najwyższa procentowo podwyżka będzie dotyczyła budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Była zgoda, aby sukcesywnie podnosić te podatki, a nie żeby był jednorazowy duży skok.
Radny Wiktor Kwaśniewski powiedział, że również uczestniczył w tym spotkaniu
i potwierdza to co powiedziała Radna Franaszek. Powiedział, że przed sesją chciałby usłyszeć jakie są straty w subwencji ogólnej lub w dotacjach celowych w związku z tym, że nie są maksymalne stawki.
W związku z wyczerpaniem tematu Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy poddał pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie projektu uchwały:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 3
przeciw - 1
wstrzym. się - 2
po czym stwierdził, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
2) w sprawie ustalenia wysokości dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Wałczu.
W związku z brakiem uwag Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy poddał pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie projektu uchwały:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdził, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
3) w sprawie zmian budżetu Gminy Miejskiej Wałcz na 2024 r.
Skarbnik Miasta Elżbieta Stanisławek zgłosiła autopoprawki do projektu uchwały.
W związku z brakiem uwag Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy poddał pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie projektu uchwały wraz z autopoprawkami:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 5
przeciw - 1
wstrzym. się - 0
po czym stwierdził, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
4) w sprawie załatwienia wniosku (dotyczy mpzp ul. Orlej).
Radny Maciej Goszczyński powiedział, że w uzasadnieniu jest mowa, że plan nie został jeszcze przedstawiony Radzie i w związku z tym nie można tego wniosku rozpatrzeć. Jednak procedura planistyczna trwa, plan został wywołany i jest ten moment kiedy jest miejsce na to, aby ewentualnie uwzględnić uwagi mieszkańców. Wziąć je pod uwagę, rozpatrzeć i odnieść się do nich, a nie tak bezkrytycznie stwierdzić, że jeszcze nie zostało to przedstawione Radzie dlatego nie będzie to brane pod uwagę. Właśnie jest to moment kiedy powinno się rozmawiać i te wnioski powinno się rozpatrzeć i te wnioski wziąć pod uwagę. Nie zostawiać bez odzewu.
Burmistrz Miasta Maciej Żebrowski powiedział, że wszystkie wnioski, które wpłynęły na etapie składania wniosków i uwag muszą być wzięte pod uwagę, muszą być rozpatrzone
i będą przedłożone Radzie. Na etapie uchwalania wszystkie po kolei będą procedowane. Część wniosków będzie wzięta pod uwagę, część wniosków jest niezasadnych. Kierownictwo jako autorzy projektu uchwały będą bronić bądź uzasadniać sposób rozstrzygnięcia danego wniosku. Nie widzi żadnych przeciwskazań, aby na wcześniejszych etapach spotkać się
i omówić ten temat.
Radny Maciej Goszczyński powiedział, że zna procedurę i wie że tak jest i nie budzi to wątpliwości. Chodzi bardziej o to, że podejmując uchwałę w tej formie nie daje się tym mieszkańcom żadnej odpowiedzi. Nie wynika z tego, czy wnioski zostaną uwzględnione, czy odrzucone. Dostaną suchą informację o tym, że wniosek został odrzucony, bo jest niezasadny i koniec. Sugestia jest taką aby dostali informację co będzie się działo z ich uwagami.
Burmistrz Miasta Maciej Żebrowski powiedział, że autor projektu uchwały i uzasadnienia raczej patrzył stricte literę prawa. Faktycznie na tym etapie planistycznym nie jest w gestii Rady rozważanie rozstrzygnięć wniosków. To nie jest przedmiotem dzisiejszego projektu uchwały.
Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy powiedział, że chodzi o to, aby mieszkańcy nie poczuli że nie, bo nie. Powinno być to na zasadzie dyskusji, że inwestycja jest ważnym interesem dla miasta.
W związku z wyczerpaniem tematu Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy poddał pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie projektu uchwały:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 5
przeciw - 1
wstrzym. się - 0
po czym stwierdził, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
5) w sprawie nadania statutu Wałeckiego Centrum Kultury.
Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy pokrótce przedstawił zmiany w projekcie uchwały. Został rozszerzony teren działalności WCK, czyli na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i poza jej granicami. Dzięki temu będzie miał możliwość współpracy i kontakty z instytucjami krajowymi i pozakrajowymi. Rozszerzono również zakres działalności statutowej i zakresu katalogu usług Wałeckiego Centrum Kultury.
W związku z brakiem uwag Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy poddał pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie projektu uchwały:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 4
przeciw - 0
wstrzym. się - 2
po czym stwierdził, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
6. Przyjęcie planu pracy Komisji na 2024 rok.
Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy powiedział, że jest to wypadkowa wcześniejszej szerszej Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. W tym roku nie będzie dodanych żadnych nowych tematów, bo wszystkie informacje trzeba wcześniej przygotować. Natomiast na przyszły rok poprosił, aby członkowie Komisji już przemyśleli jak ten plan pracy Komisji miałby wyglądać. Chciałby wprowadzić podejście analityczne, czyli porównania pewnych programów, które są wdrażane. Jeżeli chodzi o sport, to jak się przekłada finansowanie klubów i co z tego wynika. Przyjrzenie się programowi stypendialnemu jakie daje rezultaty. Zapytał czy są uwagi do planu pracy?
Radny Andrzej Ksepko powiedział, że trzeba byłoby w przyszłym roku przymierzyć się do imprez sportowych, które będą w trakcie roku, żeby Radni mieli pogląd i wpływ na to co się dzieje, bo w tej chwili wtórnie się dowiadują co się dzieje, jakie są zawody i tak dalej.
Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy powiedział, że Radny Andrzej Ksepko poruszył dosyć istotną kwestię. Chciałby, aby został stworzony kalendarz wydarzeń w mieście, żeby wszystkie instytucje i organizacje, które planują wydarzenia mogły umieszczać takie informacje. Pod tym kątem powinno być również uwarunkowanie dofinansowania wydarzeń przez Miasto. Obecnie zdarza się, że wydarzenia jednocześnie się pokrywają i wzajemnie te organizacje bądź instytucje podbierają sobie uczestników. Niestety nie ma komunikacji.
Burmistrz Miasta Maciej Żebrowski powiedział, że Kierownictwo stara się porozumiewać, ale wiadomo, że środowiska sportowe nie wszystkie chcą ze sobą współpracować. Stworzenie jednego kalendarza jest o tyle trudne, że na różnych etapach w trakcie roku różne organizacje przystępują i określają terminy swoich eventów. W ramach Stowarzyszenia Wału Pomorskiego, który zrzesza 10 samorządów, prowadzony jest kalendarz ponadregionalnie. Jeżeli do Urzędu Miasta trafi informacja o evencie, to jest nagłaśniania i umieszczania na stronie.
W związku z wyczerpaniem tematu Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy poddał pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie planu pracy Komisji Sportu, Kultury, Turystyki i Promocji Rady Miasta Wałcz na 2024 rok:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdził, że Komisja pozytywnie zaopiniowała plan pracy.
7. Sprawy bieżące i wolne głosy.
Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy zapytał, czy dzieci z wałeckich szkół brały udział w testach sprawnościowych ogólnopolskich? Na stronach Ministerstwa Sportu i Turystyki pojawiły się wyniki testów sprawnościowych. Są one cyklicznie przeprowadzane: 1999 roku, 2010 roku i 2024 roku. Wyniki jasno pokazują, że sprawność ogólna dzieci i młodzieży w szkołach obniża się względem poprzednich badań i to dosyć mocno. Jak to wygląda w mieście? Czy w takim teście brały wałeckie szkoły?
8. Zakończenie posiedzenia Komisji.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji Paweł Łakomy podziękował jej członkom za udział i zamknął posiedzenie Komisji.
Przewodniczący Komisji
Sportu, Kultury, Turystyki
i Promocji
/-/ Paweł Łakomy
Protokółowała:
Karolina Miazga
St. Insp. ds. samorządowych
Wałcz, dnia 20 września 2024 r.
- Wprowadzono
- Poprawiono
Zawiadamiam o posiedzeniu Komisji Sportu, Kultury, Turystyki i Promocji Rady Miasta, które odbędzie się w dniu 21.10.2024 roku (poniedziałek) o godz. 14.30 w Urzędzie Miasta Wałcz, Plac Wolności 1, sala numer 109.
PORZĄDEK POSIEDZENIA:
- Otwarcie posiedzenia.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
- Zaopiniowanie projektów uchwał:
1) w sprawie zmian budżetu Gminy Miejskiej Wałcz na 2024 r.,
2) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejskiej Wałcz na lata 2024-2034. - Sprawy bieżące i wolne głosy.
- Zakończenie posiedzenia Komisji.
Z poważaniem
Przewodniczący Komisji Sportu, Kultury,
Turystyki i Promocji Rady Miasta Wałcz
/-/ Paweł Łakomy
- Wprowadzono
- Poprawiono
OBWIESZCZENIE
RADA MIASTA WAŁCZ
zawiadamia, że w dniu 29 października 2024 roku
o godz. 14:00 w sali sesyjnej Urzędu Miasta Wałcz
odbędzie się IX SESJA RADY MIASTA WAŁCZ
z następującym porządkiem obrad:
Porządek obrad:
1. OTWARCIE SESJI.
2. STWIERDZENIE QUORUM.
3. USTALENIE PORZĄDKU OBRAD.
4. PRZYJĘCIE PROTOKOŁU NR 8/24 Z VIII SESJI RADY MIASTA WAŁCZ, KTÓRA ODBYŁA SIĘ W DNIU 24 WRZEŚNIA 2024 ROKU.
5. INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH GMINY MIEJSKIEJ WAŁCZ W ROKU SZKOLNYM 2023/2024.
6. SPRAWOZDANIE KOMISJI REWIZYJNEJ Z PRZEPROWADZONYCH I ZAKOŃCZONYCH KONTROLI.
7. ROZPATRZENIE PROJEKTÓW UCHWAŁ I GŁOSOWANIE NAD UCHWAŁAMI:
1) w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości do mienia komunalnego gminy w drodze komunalizacji mienia Skarbu Państwa (29 działek),
2) w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości do mienia komunalnego gminy w drodze komunalizacji mienia Skarbu Państwa (5 działek),
3) w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości do mienia komunalnego gminy w drodze komunalizacji mienia Skarbu Państwa (1 działka),
4) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości lokalowych stanowiących mienie komunalne Gminy Miejskiej Wałcz,
5) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż prawa własności nieruchomości oznaczonej numerem geodezyjnym 3853 położonej w Wałczu, na rzecz użytkowania wieczystego,
6) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż prawa własności nieruchomości oznaczonej numerem geodezyjnym 4034 położonej w Wałczu, na rzecz użytkowania wieczystego,
7) w sprawie zmian budżetu Gminy Miejskiej Wałcz na 2024 r.,
8) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejskiej Wałcz na lata 2024-2034.
8. INFORMACJA PRZEWODNICZĄCEGO RADY O DZIAŁANIACH PODEJMOWANYCH W OKRESIE MIĘDZYSESYJNYM.
9. SPRAWOZDANIE BURMISTRZA MIASTA WAŁCZ Z DZIAŁALNOŚCI W OKRESIE MIĘDZYSESYJNYM.
10. INTERPELACJE I ZAPYTANIA RADNYCH ORAZ UDZIELONE ODPOWIEDZI.
11. WOLNE GŁOSY, OŚWIADCZENIA I KOMUNIKATY.
12. ZAMKNIĘCIE SESJI.
Przewodniczący Rady Miasta
/-/ Dariusz Szalla
- Wprowadzono
- Poprawiono
Odpowiedź dotyczy zapytania nr 4
Plik do pobrania poniżej w zakładce "Załączniki"
Podkategorie
- Protokoły z sesji / wyniki głosowań (99)
- Kadencja IX (11)
- Kadencja VIII (88)
Protokoły z sesji / wyniki głosowań
- Komisje / protokoły z komisji (501)
- Komisja Skarg, Wniosków i Petycji (75)
- Komisja Rewizyjna (112)
- Komisja Spraw Społecznych (92)
- Komisja Budżetu i Gospodarki (115)
- Komisja Oświaty (9)
- Komisja Sportu, Kultury, Turystyki i Promocji (10)
- Komisja Oświaty, Kultury i Sportu (do 22.08.2024 r.) (85)
Skład osobowy komisji:
Terefenko Magdalena - Przewodnicząca Komisji
Kałamoniak Krzysztof - Zastępca Przewodniczącej Komisji
Bąk Mateusz - Członek Komisji
Filipiak Piotr - Członek Komisji
Kuch Halina - Członek Komisji
Ryder Zdzisław - Członek Komisji
Towalewska Bogusława - Członek Komisji
Skład osobowy komisji:
Piesiak Małgorzata - Przewodnicząca Komisji
Kwaśniewski Wiktor - Zastępca Przewodniczącej Komisji
Kwiatkowski Sebastian - Członek Komisji
Łakomy Paweł - Członek Komisji
Ryder Zdzisław - Członek Komisji
Świątkowska Magdalena - Członek Komisji
Terefenko Magdalena - Członek Komisji
Skład osobowy komisji:
Świątkowska Magdalena - Przewodnicząca Komisji
Kwiatkowski Sebastian - Zastępca Przewodniczącej Komisji
Biesiada Monika - Członek Komisji
Goszczyński Maciej - Członek Komisji
Kuch Halina - Członek Komisji
Subocz Andrzej - Członek Komisji
Szalla Dariusz - Członek Komisji
Skład osobowy komisji:
Ksepko Andrzej - Przewodniczący Komisji
Zielonka-Rucińska Małgorzata - Zastępca Przewodniczącego Komisji
Franaszek Ewa - Członek Komisji
Minkowska Maria - Członek Komisji
Piotrowski Krzysztof - Członek Komisji
Szalla Dariusz - Członek Komisji
Towalewska Bogusława - Członek Komisji
Skład osobowy komisji:
Filipiak Piotr - Przewodniczący Komisji
Piotrowski Krzysztof - Zastępca Przewodniczącego Komisji
Biesiada Monika - Członek Komisji
Minkowska Maria - Członek Komisji
Piesiak Małgorzata - Członek Komisji
Subocz Andrzej - Członek Komisji
Zielonka – Rucińska Małgorzata - Członek Komisji
Skład osobowy komisji:
Łakomy Paweł - Przewodniczący Komisji
Bąk Mateusz - Zastępca Przewodniczącego Komisji
Franaszek Ewa - Członek Komisji
Goszczyński Maciej - Członek Komisji
Kałamoniak Krzysztof - Członek Komisji
Ksepko Andrzej - Członek Komisji
Kwaśniewski Wiktor - Członek Komisji
Skład osobowy komisji:
Filipiak Piotr - Przewodniczący Komisji |
Bąk Mateusz - Członek Komisji |
- Interpelacje / zapytania (141)
- Archiwum (117)
Interpelacje / zapytania Radnych
- Plany pracy (4)
- Rejestr petycji do Rady Miasta Wałcz (25)
Rejestr petycji do Rady Miasta Wałcz
- Wybory ławników (1)