Nawigacja Treść Narzędzia dostępności

Redakcja

  • Redaktor główny:
    Patryk Romanowski
    promanowski@umwalcz.pl
    tel: +48 67 258 44 71 wew. 73
    fax: +48 67 258 26 18
  • Pozostali redaktorzy

 

Szablony artykułów

Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Wałcz

Zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej -informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek zainteresowanego

Wniosek możesz wysłać do nas na adres:

pocztą tradycyjną:
Urząd Miasta Wałcz
Plac Wolności 1, 78 – 600 Wałcz

e-mail na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

poprzez elektroniczną platformę ePUAP:
    /4am3ot27ub/skrytka
    /4am3ot27ub/SkrytkaESP

złożyć osobiście w:
Biuro Obsługi Interesanta, Plac Wolności 1, 78 – 600 Wałcz, budynek A, parter, pokój nr 11, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30

Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej
Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej - prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa.

Przekierowanie do karty usług- "Udostępnianie informacji na publicznej wniosek"

 

 
 

Przejdź do strony

Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. e ustawy o dostępie do informacji publicznej udostępnianiu podlega m.in. informacja publiczna o stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania.
Korespondencja wpływająca do Urzędu Miasta Wałcz jest rejestrowana w dziennikach podawczych kancelarii Urzędu, gdzie Burmistrz lub osoba przez niego upoważniona dokonuje rozdziału korespondencji - zgodnie z właściwością - poszczególnym pracownikom do realizacji.
Sprawy w Urzędzie Miasta Wałcz rozpatrywane są według kolejności wpływu z zachowaniem terminów określonych w przepisach ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

Nad prawidłowością, terminowością udzielenia odpowiedzi na korespondencję nadzór sprawują naczelnicy wydziałów lub samodzielne stanowiska.


Osoby zainteresowane dostępem do informacji o stanie spraw, w których są stroną lub spraw o charakterze powszechnym, aby uzyskać stosowne informacje będą musiały znać numer kancelaryjny skierowanego do Urzędu pisma. I tak:

jeżeli interesant osobiście przyniesie pismo do Urzędu, to w momencie doręczenia może uzyskać informację o numerze kancelaryjnym w Biurze Obsługi Interesanta na parterze budynku A sala nr 11, Urzędu Miasta Wałcz, Plac Wolności 1, 78-600 Wałcz;

jeżeli interesant wyśle korespondencję do Urzędu np. za pośrednictwem poczty, to informację o numerze kancelaryjnym uzyska pod nr tel. +48 67 258 44 71 wew. 14 lub 72 lub 65 albo w Biurze Obsługi Interesanta na parterze budynku A sala nr 11, Urzędu Miasta Wałcz, Plac Wolności 1, 78-600 Wałcz.

Przekazanie numeru kancelaryjnego nastąpi po skutecznej identyfikacji sprawy.

Podstawową metodą identyfikacji będzie poprawne przekazanie przez zainteresowanego danych o sprawie, tj. dokładnej daty złożenia lub wysłania pisma i opisu przedmiotu sprawy. W odniesieniu do instytucji wystarczy podanie znaku sprawy.

 

Weryfikacja stanu sprawy przez platformę PeUP:

Następnie należy skorzystać z usług platformy PeUP, która umożliwia wykorzystanie klucza i sprawdzenie przez Internet stanu przyjmowanych spraw.

Krok pierwszy to rejestracja:
1. załóż nowe konto
2. zapoznanie się z treścią regulaminu a następnie jego akceptacja
3. wypełnienie danych
4. nadanie użytkownika i hasła

Po zakończeniu procedury rejestracji i podania adresu e-mail, otrzymamy informację zwrotną z kodem aktywacyjnym. Po otrzymaniu potwierdzenia utworzenia elektronicznej skrzynki PeUP, na podane konto e-mail; możemy się zalogować potwierdzając pobranie certyfikatu.

Krok drugi. Po zalogowaniu należy wpisać otrzymany wcześniej internetowy klucz dostępu. Serwis umożliwia dostęp do następujących informacji związanych ze sprawą:

- sygnatura sprawy
- dane osoby prowadzącej naszą sprawę
- data rozpoczęcia/zakończenia

*Uwaga! Każda sprawa ma swój odrębny "internetowy klucz dostępu"
Sprawdzanie stanu sprawy pozwala na uzyskanie m.in. informacji na jakim etapie znajduje się wniosek złożony poprzez Elektroniczną Skrzynką Podawczą Urzędu Miasta Wałcz pod adresem:


Korzystanie z usługi jest możliwe po zalogowaniu się do skrzynki kontaktowej w dziale Logowanie. Na podstawie wysłanego dokumentu elektronicznego poprzez Elektroniczną Skrzynką Podawczą Urzędu Miasta Wałcz zakładana jest nowa sprawa. Informacja o wszczętej sprawie wysyłana jest na skrzynkę kontaktową wraz z numerem sprawy, który jest niezbędny, do sprawdzenia stanu sprawy.

Po wprowadzeniu prawidłowego numeru sprawy i naciśnięciu przycisku "Sprawdź stan sprawy" odpowiedz jest przesyłana automatycznie na skrzynkę kontaktową w ciągu kilku minut. Odpowiedz zawiera numer sprawy, datę rozpoczęcia, datę zakończenia, nazwę komórki, która zajmuje się tą sprawą, imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej oraz stan sprawy.

Pliki do pobrania poniżej w zakładce "Załączniki"

 

Elektroniczna publiczna platforma usług administracji państwowej (ePUAP)

Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:

1. Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie Elektronicznego Urzędu Podawczego

2. Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu  (7:30 – 15:30) do Biura Obsługi Interesanta (pok. 11, parter) przy Placu Wolności 1 w Wałczu na następujących nośnikach danych:

a. Pamięć masowa USB
b. Płyta CD-RW /DVD-RW

Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.

Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:

1. Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes, TSL, XMLsig, PAdES, CAdES, XMLenc

2. Akceptowalne formaty załączników to:

    Dokumenty tekstowe, tekstowo-graficzne lub multimedialne: . txt, .rtf, .pdf, .xps, .odt, .ods, .odp, .doc, .xls, .ppt, .docx, .xlsx, .pptx, .csv.
    Dane zawierające informację graficzną: .jpg (jpeg), .tif (.tiff), .geotiff, .png, .svg
    Dane zawierające informację dźwiękową: .wav, .mp3, .avi, .mpg, .mpeg, .mp4, .m4a, .mpeg4, .ogg, .ogv
    Dane po kompresji: .zip, .tar, .gz (.gzip), .7Z
    Dane stron www: .html, .xhtml, .css,
    Pliki określające strukturę i wizualizację dokumentu: .xml, .xsd, .gml, .eng

3. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.

4. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

UWAGA !
Aby można było złożyć wniosek do urzędu drogą elektroniczną konieczne jest posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP