RM.0012.5.4.2024
Protokół nr 3/24
z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Wałcz,
które odbyło się w dniach 5.09.2024 r. i 10.09.2024 r.
-
Otwarcie posiedzenia.
Posiedzenie Komisji otworzyła i prowadziła Przewodnicząca Komisji – Magdalena Terefenko witając wszystkich obecnych członków oraz zaproszonych gości.
-
Stwierdzenie quorum.
Przewodnicząca Komisji stwierdziła, iż na 6 członków Komisji obecnych jest 5 członków, co stanowi quorum i uprawnia Komisję do wydawania prawomocnych opinii (Radny M. Bąk dołączył w trakcie posiedzenia). Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
-
Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
Projekt porządku posiedzenia stanowi załącznik do protokołu.
Przewodnicząca Komisji zapytała, czy są uwagi do porządku posiedzenia? W związku z brakiem uwag poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie porządku posiedzenia Komisji:
Głosowanie:
obecnych - 5
za - 5
po czym stwierdziła, że Komisja jednogłośnie przyjęła porządek posiedzenia.
Przedstawia się on następująco:
- Otwarcie posiedzenia.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku posiedzenia.
- Przyjęcie protokołu z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Wałcz w dniach 1.08.2024 r. i 5.08.2024 r.
- Podjęcie uchwały Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Wałcz w sprawie wyboru Zastępcy Przewodniczącej Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Wałcz.
- Omówienie i zaopiniowanie wniosku w sprawie zmiany prawa miejscowego w zakresie zmiany uchwały nr VIII/XXXII/282/21.
- Sprawy bieżące i wolne wnioski.
- Zakończenie posiedzenia Komisji.
-
Przyjęcie protokołu z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Wałcz w dniach 1.08.2024 r. i 5.08.2024 r.
Przewodnicząca Komisji zapytała, czy są uwagi do protokołu? W związku z brakiem uwag poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu nr 2/24:
Dołączył Radny M. Bąk
(Obecnych 6 Radnych)
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 4
przeciw - 0
wstrzym. się - 1
nie głosował Radny M. Bąk.
po czym stwierdziła, że Komisja większością głosów przyjęła protokół z posiedzenia w dniach 1.08.2024 r. i 5.08.2024 r.
-
Podjęcie uchwały Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Wałcz w sprawie wyboru Zastępcy Przewodniczącej Komisji Skarg Wniosków i Petycji Rady Miasta Wałcz.
Na funkcję Zastępcy Przewodniczącej Skarg, Wniosków i Petycji zaproponowano kandydaturę Radnego Krzysztofa Kałamoniak. Radny wyraził zgodę.
Przewodnicząca Komisji zapytała, czy są inne kandydatury? Wobec braku innych kandydatów poddała pod głosowanie wniosek o podjęcie uchwały Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Wałcz w sprawie wyboru Zastępcy Przewodniczącej Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Wałcz z autopoprawką w § 1 ust. 1 w brzmieniu „Stwierdza się, że w wyniku wyboru, większością głosów, Zastępcą Przewodniczącej Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Wałcz wybrany został Radny Krzysztof Kałamoniak”:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdziła, że Komisja jednogłośnie podjęła uchwałę nr 2/24 Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Wałcz.
-
Omówienie i zaopiniowanie wniosku w sprawie zmiany prawa miejscowego w zakresie zmiany uchwały nr VIII/XXXII/282/21.
Przewodnicząca Komisji powiedziała, że rozmawiała na temat wniosku z Naczelnikiem Wydziału i argumenty poruszone w piśmie są jak najbardziej zasadne, dlatego proponuje pozytywne rozpatrzenie wniosku.
Radny Krzysztof Kałamoniak zapytał, co będzie w sytuacji, jeśli wnioskodawca zmieni swoje plany już po przyznaniu mieszkania?
Radna Bogusława Towalewska powiedziała, że uchwała, której dotyczy wniosek nie jest dla jednej osoby, ona dotyczy sytuacji ekonomicznej, która się poprawiła. Wzrosła średnia emerytura, wzrosła płaca, w związku z czym jest to poprawa danych. Jest to słuszna uwaga. Wnioskodawczyni podaje swój przykład, ale dotyczy to wszystkich osób korzystających z mieszkań komunalnych.
Radny Piotr Filipiak powiedział, że najniższa krajowa jest już dość wysoka i w tej chwili blokujemy sobie pewne działania.
Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wniosek o uznanie wniosku za zasadny:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
po czym stwierdziła, że Komisja jednogłośnie uznała wniosek o zmianę prawa miejscowego w zakresie zmiany uchwały nr VIII/XXXII/282/21 za zasadny.
Przewodnicząca Komisji poinformowała zebrane osoby o konieczności sporządzenia projektu uchwały i w tym celu ogłosiła przerwę w obradach do dnia 10.09.2024 r., do godziny 7.30.
Druga część posiedzenia w dniu 10 września 2024 r.
Przewodnicząca Komisji wznowiła posiedzenie Komisji rozpoczęte w dniu 5.09.2024 r. witając wszystkich obecnych członków Komisji.
Stwierdzenie quorum.
Przewodnicząca Komisji stwierdziła, iż na 6 członków Komisji obecnych jest 6 członków, co uprawnia Komisję do wydawania prawomocnych opinii.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu
-
Omówienie i zaopiniowanie wniosku w sprawie zmiany prawa miejscowego w zakresie zmiany uchwały nr VIII/XXXII/282/21.
Przewodnicząca Komisji zaprosiła Radnych do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie załatwienia wniosku. Wobec braku chętnych do zabrania głosu Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie projektu uchwały w sprawie załatwienia wniosku:
Głosowanie:
obecnych - 6
za - 6
następnie stwierdziła, że Komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały w sprawie załatwienia wniosku.
-
Sprawy bieżące.
Nie zgłoszono.
-
Zakończenie posiedzenia Komisji.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodnicząca Komisji podziękowała jej członkom za udział w posiedzeniu i zamknęła posiedzenie Komisji.
Przewodnicząca
Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
/-/ Magdalena Terefenko
/-/ Mateusz Bąk
/-/ Piotr Filipiak
/-/ Krzysztof Kałamoniak
/-/ Halina Kuch
/-/ Zdzisław Ryder
/-/ Bogusława Towalewska
Protokółowała:
Patrycja Kamczycka
Z-ca Naczelnika Wydziału Organizacyjnego
Wałcz, dnia 24.09.2024 r.