Nawigacja Treść Narzędzia dostępności

Redakcja

  • Redaktor główny:
    Patryk Romanowski
    promanowski@umwalcz.pl
    tel: +48 67 258 44 71 wew. 73
    fax: +48 67 258 26 18
  • Pozostali redaktorzy

 

Aktualizacja (25.04.2025): Dodano ogłoszenie końcowe o udzieleniu dotacji



Zarządzenie Nr 0050.1.32.2025
Burmistrza Miasta Wałcz
z dnia 28 lutego 2025 r.

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wybór realizatorów zadania publicznego z zakresu zdrowia publicznego.

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz.1465 z późn. zm.) oraz art. 13 pkt 3, art. 14 i art. 15 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2024 r., poz.1670), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025 (Dz. U. z 2021 r., poz. 642) zarządza się, co następuje:

  • 1.
    1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu zdrowia publicznego, określonego w Narodowym Programie Zdrowia na lata 2021-2025 w ramach Celu Operacyjnego Nr 2: Profilaktyka uzależnień – organizacja miejsc wsparcia i działań samopomocowych.
    2. Zlecenie realizacji zadania publicznego wymienionego w ust. 1 nastąpi w formie powierzenia.
    3. Treść ogłoszenia o otwartym konkursie ofert stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
  • 2. 1. Ogłasza się nabór kandydatów do prac w komisji konkursowej do opiniowania ofert w przedmiotowym konkursie.
    2. Wniosek zgłoszenia kandydata na członka komisji konkursowej oceniającej oferty w ramach konkursu stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
  • 3. Ogłoszenie o konkursie publikuje się poprzez zamieszczenie:
    1) na stronie internetowej Urzędu Miasta Wałcz (www.walcz.pl);
    2) w Biuletynie Informacji Publicznej;
    3) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Wałcz.
  • 4. Wykonanie powierza się Naczelnikowi Wydziału Spraw Społecznych.
  • 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 0050.1.32.2025 Burmistrza Miasta Wałcz z dnia 28 lutego 2025 r.

OGŁOSZENIE

Otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu zdrowia publicznego, określonego w Narodowym Programie Zdrowia na lata 2021-2025 w ramach Celu Operacyjnego Nr 2: Profilaktyka uzależnień – organizacja miejsc wsparcia.

Dział I. Rodzaje zadań i wysokość środków publicznych, przeznaczonych na ich realizację w danym postępowaniu konkursowym

1. Zlecenie realizacji zadania nastąpi w formie powierzenia wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji.

2. Rodzaj zadania:

Zadanie polega na wspieraniu działalności środowisk abstynenckich, organizacji pozarządowych działających w obszarze profilaktyki uzależnień w zorganizowaniu miejsca wsparcia i działań samopomocowych w sferze rozwiązywania problemów alkoholowych w mieście Wałcz m.in. poprzez:

  • prowadzenie stałego miejsca wsparcia i konsultacji dla mieszkańców miasta Wałcz;
  • prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych;
  • organizacja wyjazdów połączonych z zajęciami terapeutycznymi;
  • prowadzenie edukacji publicznej w zakresie problematyki alkoholowej.

140 000 zł (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych 00/100 ).

Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2025 r.

(Wskazując termin realizacji zadania należy uwzględnić czas niezbędny do jego przygotowania, przeprowadzenia i zakończenia. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy zadanie obejmuje organizację wydarzenia trwającego krótko – 1-2 dni. W terminie realizacji zadania nie uwzględniamy czasu na sporządzenie końcowego sprawozdania – zgodnie z obowiązującym prawem jest to 30 dni po zakończeniu realizacji zadania).

  1. Szczegółowe informacje/warunki dotyczące realizacji zadania przedstawia poniższa tabela:

a) Opis zadania: realizacja zadania polegać będzie na stacjonarnym przeprowadzeniu działań z zakresu profilaktyki uzależnień na terenie i na rzecz mieszkańców miasta Wałcz poprzez prowadzenie działań w grupach:

- edukacyjno – motywacyjnych – których celem jest ukazanie problemu alkoholowego jako choroby i zmotywowanie do podjęcia odpowiedniej formy terapii bądź profesjonalnego leczenia w ośrodku odwykowym;

- przywracania do zdrowia – których zadaniem jest wspomaganie procesu trzeźwienia osób uzależnionych od alkoholu, które ukończyły podstawowy program terapii w placówce leczenia odwykowego;

- dla osób współuzależnionych – których celem jest ukazanie nowych rozwiązań i zmiany sposobu myślenia w obszarach choroby alkoholowej.

b) Odbiorcy zadania: mieszkańcy miasta Wałcz (osoby pełnoletnie)

c)Katalog kosztów kwalifikowalnych w ramach udzielonej dotacji:

- wynagrodzenia kadry bezpośrednio zaangażowanej w realizację zadania;

- obsługa merytoryczna projektu (koordynator) w wysokości nieprzekraczającej 2% wartości otrzymanej dotacji;

- obsługa finansowo – księgowa projektu w wysokości nieprzekraczającej 2% wartości otrzymanej dotacji;

- koszty administracyjno-biurowe w wysokości nieprzekraczającej 5% wartości otrzymanej dotacji (np. telefon, internet, koszty przesyłek pocztowych, papier, tusz, toner);

- zakup materiałów i pomocy niezbędnych do realizacji działań wskazanych w ofercie;

- zakup lub wykonanie materiałów promocyjnych i informacyjnych;

- wynajem sali, w tym nagłośnienia;

- wyżywienie uczestników podczas wydarzenia;

- transport (zakup usługi lub kilometrówka, nie dotyczy zwrotu kosztów dla uczestników zadania);

d)Informacja o liczbie składanych ofert: w ramach przedmiotowego konkursu: Każdy oferent może złożyć maksymalnie 1 ofertę.

e) Wkład własny oferenta nie jest wymagany.

Dział II. Zasady przyznawania dotacji

  1. Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
  2. Rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
  3. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
  4. Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym ;
  5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025;
  6. W realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego mogą uczestniczyć podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym, w tym organizacje pozarządowe i podmioty określone w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
  7. Organizacja wnioskująca o przyznanie dotacji w przedmiotowym konkursie nie może ubiegać się
    o przyznanie i korzystać ze środków finansowych z innych źródeł Gminy Miejskiej Wałcz na to samo działanie w ramach realizowanego zadania publicznego.
  8. Warunkiem przyznania dotacji jest:
    • spełnienie wymagań formalnych,
    • uzyskanie w ocenie merytorycznej co najmniej 65% maksymalnej liczby punktów.
  9. Przyznanie dotacji przez Burmistrza Miasta Wałcz będzie uwzględniać wielkość środków finansowych, o których mowa w Dziale I ust. 2 zaplanowanych w budżecie na realizację zadań oraz okoliczności czy oferta spełnia jednocześnie warunki wskazane w ogłoszeniu i uzyskuje największa liczbę punktów w ocenie merytorycznej.
  10. Największe szanse na przyznanie dotacji mają oferenci, których oferta spełnia jednocześnie warunki wskazane w ogłoszeniu i uzyska największą liczbę punktów w ocenie
  11. Przy składaniu oferty wymagane jest złożenie w generatorze – Witkac.pl następujących załączników:
    • Potwierdzenie złożenia oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia.

(Potwierdzenie złożenia oferty należy wydrukować, podpisać, opieczętować, zeskanować i dołączyć do oferty w formie załącznika).

Potwierdzenie złożenia oferty wymaga podpisania zgodnie ze sposobem reprezentacji w zakresie oświadczenia woli podmiotu.

  • aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji świadczący
    w szczególności o zakresie działalności oferenta i osobach uprawnionych do reprezentacji :
    1. w przypadku fundacji i stowarzyszeń - odpis z Krajowego Rejestru Sądowego,
    2. w przypadku pozostałych oferentów – inne dokumenty właściwe dla oferenta, tj. zaświadczenia, decyzje lub inne świadczące o wpisie do ewidencji uczniowskich klubów sportowych i stowarzyszeń kultury fizycznej,
    3. w przypadku nie wpisanych do KRS oferentów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych – dokument poświadczający, że dany oferent posiada osobowość prawną oraz wydane przez właściwe władze zaświadczenie o osobie/ osobach upoważnionych do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu tego oferenta;

(UWAGA: w przypadku gdy oferent jest wpisany do KRS - jest zwolniony z przedkładania dokumentu).

3) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji oferenta/oferentów składających ofertę wspólną, niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów),

4) oświadczenia, że:

  1. w odniesieniu do oferenta nie jest prowadzone postępowanie egzekucyjne na podstawie przepisów prawa cywilnego lub administracyjnego,
  2. w stosunku do oferenta nie zostało wszczęte postępowanie odpowiednich organów w związku
    z możliwością popełnienia przestępstwa, związanego z prowadzoną działalnością,
  3. oferent nie działa w celu osiągnięcia

Oświadczenia, o których mowa w pkt 4) należy złożyć zgodnie z załącznikiem nr 2 do ogłoszenia. Oświadczenie należy wydrukować, podpisać, zeskanować i dołączyć do oferty w formie załącznika. Oświadczenie wymaga podpisania zgodnie ze sposobem reprezentacji w zakresie oświadczenia woli podmiotu.

5) W przypadku złożenia oferty wspólnej:

  1. oferenci zobowiązani są do przedłożenia umowy określającej zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania publicznego,
  2. do oferty należy dołączyć odpowiednią do liczby oferentów składających tę ofertę - liczba stron informacyjnych dotyczących danych oferentów - część II formularza oferty „dane oferentów”, część VI „Inne informacje” oraz Dział V.C Podział kosztów realizacji zadania pomiędzy oferentów.
  3. każdy z oferentów przy ofercie wspólnej zobowiązany jest do złożenia załączników wymienionych w ust. 12.
  1. Załączniki do oferty składane są w generatorze w formie skanu (opieczętowane oryginały dokumentów należy zeskanować i dołączyć do oferty).
  2. Wymagania w stosunku do składanych ofert:
    • Oferta powinna być:
      1. Wypełniona w języku polskim, w każdym polu, a jeżeli wypełnienie nie dotyczy oferenta, należy wpisać „nie dotyczy”,
      2. złożona przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta (osobę upoważnioną lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta) zgodnie z uprawnieniem wskazanym w KRS lub innym dokumencie (upoważnienie, pełnomocnictwo),
      3. podpisana tj. podpisu wymaga potwierdzenie złożenia oferty według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia, w sposób czytelny lub zaopatrzona w pieczęcie imienne, które umożliwią identyfikację osób składających ofertę (podpisanie potwierdzenia świadczy o podpisaniu oferty).
    • Do oferty powinny być załączone załączniki, o których mowa w ust. 12.
  3. Zasady uzupełniania ofert
    • Oferty posiadające braki formalne nie podlegają uzupełnieniu.
    • Uzupełnieniu podlegają oferty poddane ocenie merytorycznej - w szczególności niespójne pod względem zapisów/ wymagające wyjaśnień.
    • Oferenci, o ofertach których mowa w ust. 15 pkt. 2), zostaną wezwani do ich uzupełnienia w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia przekazania
    • Wezwanie do uzupełnienia ofert będzie przekazane poprzez generator witkac.pl
    • Oferty odesłane do uzupełnienia, po upływie terminu na ich uzupełnienie, uzupełnione po wskazanym terminie lub uzupełnione niezgodnie z zakresem wskazanym w wezwaniu - pozostają bez rozpatrzenia.
    • O terminie uzupełniania ofert decyduje data wpływu uzupełnienia przez generator witkac.pl do Urzędu Miasta Wałcz.
    • Uzupełnień należy dokonać ściśle z przekazanymi wytycznymi i we wskazanym zakresie.
  4. Oferty podlegające odrzuceniu bez możliwości ich uzupełnienia to w szczególności oferty:
    • złożone poza generatorem,
    • złożone po terminie,
    • wypełnione w innym języku niż j. polski,
    • złożone przez podmiot nieuprawniony do wzięcia udziału w konkursie, określony w Dziale II ust. 6 oraz Dziale I ust. 4 pkt. e)
    • niepodpisane (złożone bez podpisanego potwierdzenia złożenia oferty),
    • niekompletne (złożone bez wymaganych załączników, określonych w Dziale II ust. 12),
    • złożone przez osobę lub osoby nieupoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta, niezgodnie z uprawnieniem wskazanym w KRS lub innym dokumencie (upoważnienie, pełnomocnictwo).
    • dotyczące zadania, które nie jest objęte celami statutowymi podmiotu składającego ofertę,
    • skierowane do innej grupy adresatów, niż wskazuje treść ogłoszenia konkursowego (patrz Dział I ust. 4 lit.b)),
    • których wnioskowana kwota dotacji jest wyższa od maksymalnej wskazanej w ogłoszeniu konkursowym (patrz: Dział I ust. 4 lit. f))
    • złożone w liczbie więcej niż jedna na dany rodzaj zadania lub złożone o identycznej treści na więcej niż jeden rodzaj zadania.
  1. Kwalifikowalność wydatków
  • Termin poniesienia wydatków ustala się:

a) dla środków pochodzących z dotacji: w terminie realizacji zadania, po zawarciu umowy, maksymalnie do 14 dni po jego zakończeniu, nie później jednak niż do 31 grudnia każdego roku, w którym realizowane jest zadanie.
b) dla innych środków finansowych: w terminie realizacji zadania, wskazanym przez Oferenta w ofercie, maksymalnie do 14 dni po jego zakończeniu, nie później jednak niż do 31 grudnia każdego roku, w którym realizowane jest zadanie.

  • Wydatki w ramach udzielonej dotacji są kwalifikowane gdy jednocześnie:
    1. są poniesione w terminie, o którym mowa w pkt 1),
    2. są udokumentowane (dowodem poniesienia wydatków jest opłacona faktura lub inny dokument księgowy o równoważnej wartości dowodowej wraz z dowodami zapłaty),
    3. zostały faktycznie poniesione przez Oferenta,
    4. zostały przewidziane w zatwierdzonym

Dział III. Warunki realizacji zadania

  1. Szczegółowe warunki realizacji zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy Gminą Miejską Wałcz a Zleceniobiorcą.
  2. W ramach realizacji zadania Zleceniobiorca będzie zobowiązany do zawarcia umowy zgodnie ze wzorem załącznika nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057), która będzie obejmować przyjęcie zgodności kosztu finansowego ujętego w kosztorysie, gdy nie nastąpiło jego zwiększenie o więcej niż 10%.
  3. Zleceniobiorca, którego oferta została wybrana do realizacji zadania publicznego, zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia do umowy, zawierającego:
    • oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem należności z tytułu zobowiązań podatkowych, składek ZUS i należności wobec Miasta,
    • oświadczenie o zgodności danych wskazanych w ofercie z Krajowym Rejestrem Sądowym lub inną właściwą ewidencją,
    • poświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego wraz ze wskazaniem jego numeru.
  4. Każdy z oferentów, któremu zostanie udzielona dotacja zobowiązany jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy zgodnie z ustawą o rachunkowości w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
  5. W rozliczeniu z wykorzystania dotacji uznawane będą rachunki, faktury i inne dokumenty księgowe obciążające Zleceniobiorcę w związku z realizacją zadania publicznego, wystawione z datą nie wcześniejszą niż dzień zawarcia umowy pomiędzy Gminą Miejską Wałcz a Zleceniobiorcą.
  6. Dotacja nie może być przeznaczona na:
    • podatek od towarów i usług, jeżeli podmiot ma prawo do jego odliczenia,
    • pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,
    • pokrycie kosztów utrzymania biura Podmiotów wykraczających poza zakres realizacji zleconego zadania,
    • wydatki poniesione na przygotowanie wniosku,
    • działalność polityczną i religijną,
    • wydatki z tytułu opłat i kar umownych, grzywien, a także koszty procesów sądowych oraz koszty realizacji postanowień wydanych przez sąd,
    • wydatki nieuwzględnione w ofercie oraz w umowie,
    • wydatki powstałe przed lub po dacie obowiązywania umowy,
    • odsetki od zadłużenia,
    • darowizny na rzecz innych osób,
    • wydatki inwestycyjne.
  1. Gmina Miejska Wałcz zastrzega sobie prawo do:
  2. rozdysponowania kwoty niższej niż wskazana w konkursie,
  3. wyboru przedstawionych w ofercie działań, na które zostanie udzielona dotacja,
  4. odwołania konkursu przed upływem terminu na złożenie ofert bez podania przyczyny.

Dział IV. Składanie ofert

1. Wszystkie oferty na konkurs, składane są wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem generatora Witkac.pl

2. Każda oferta złożona w generatorze otrzymuje swój numer identyfikacyjny tzw. sumę kontrolną, zgodną z wersją elektroniczną.

3. Aby złożyć ofertę do Urzędu Miasta Wałcz należy:

1) zalogować się na stronie www.witkac.pl,

2) napisać ofertę, a następnie złożyć ją w generatorze wraz z wymaganymi załącznikami,

3) obowiązkowe jest załączenie do oferty załącznika nr 1 – „potwierdzenie złożenia oferty” oraz załącznika nr 2 – „oświadczenie oferenta”, które wymagają podpisu zgodnie ze sposobem reprezentacji w zakresie oświadczenia woli i są przedkładane w formie załącznika do oferty w postaci skanu (złożenie podpisanego potwierdzenia jest traktowane jako złożenie podpisanej oferty).

4) Oferty złożone bez potwierdzenia i oświadczenia nie będą podlegały rozpatrzeniu.

4. Oferty na konkurs należy złożyć w generatorze do dnia 24.03.2025 r. do godz. 23:59

5. Przez złożenie oferty do Urzędu Miasta Wałcz należy rozumieć złożenie oferty w generatorze wraz z podpisanym potwierdzeniem jej złożenia zgodnie z załącznikiem nr 1 oraz załącznikami wymienionymi w Dziale II ust. 12.

6. Załączniki do oferty składane są wyłącznie w generatorze w formie skanu.

Dział V. Tryb, kryteria i termin dokonania wyboru ofert

  1. Konkurs zostanie rozstrzygnięty bezzwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 30 dni od dnia zakończenia naboru
  2. Oceny ofert pod względem merytorycznym dokona Komisja Konkursowa.
  3. Ocena merytoryczna wyrażona zostanie punktowo w oparciu o następujące kryteria:
    • możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta,
    • przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania: kwalifikowalność kosztów, ich realność i przejrzystość, adekwatność kosztów do zakresu rzeczowego zadania,
    • proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje oraz doświadczenie osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie publiczne,
    • analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w latach poprzednich przy uwzględnieniu rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
    • merytoryczność zadania,
  4. Zasady punktacji:
    • kryterium, o którym mowa w ust. 3 pkt 1) - 3), zostanie ocenione w skali punktowej od 0 do 10 pkt,
    • kryterium, o którym mowa w ust. 3 pkt 4) – 5) , zostanie ocenione w skali od 0 do 5

Punkty zostaną przyznawane w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.

W opisie realizowanego zadania należy wskazać zasięg realizowanego zadania oraz poszczególne grupy adresatów lub podmioty.

  1. Zasady oceny ofert:
    • ocenie merytorycznej podlegają oferty, które nie posiadają braków formalnych,
    • oceny merytorycznej ofert dokona Komisja Konkursowa (na ostateczną ocenę Komisji składają się zsumowane oceny indywidualne każdego z jej członków, dokonane według zasad, o których mowa w ust. 4,
    • oferty kwalifikujące się do przyznania dotacji powinny jednocześnie:
      1. uzyskać w ocenie merytorycznej co najmniej 65% maksymalnej liczby punktów,
      2. spełnić wymagania formalne,
    • dotacja zostanie przyznana w ramach wysokości środków finansowych przewidzianych w Dziale I ust. 2. Fakt, że oferent spełnia wymagania formalne i w ocenie merytorycznej uzyska 65% maksymalnej liczby punktów nie gwarantuje przyznania dotacji. Kwota środków finansowych zostanie rozdysponowana pomiędzy oferentów, którzy uzyskają największą liczbę punktów w ocenie merytorycznej.
  2. Oferentom biorącym udział w konkursie może być przyznana mniejsza kwota dotacji niż wnioskowana. Przyznanie mniejszej kwoty dotacji zobowiązuje oferenta odpowiednio do korekty opisu poszczególnych działań/kosztorysu/harmonogramu realizacji zadania lub do wycofania swojej
  3. Konkurs rozstrzygnie Burmistrz Miasta Wałcz, podejmując w drodze zarządzenia decyzję o zleceniu realizacji zadania wybranym oferentom, znajdującym się na liście rankingowej sporządzonej przez Komisję Konkursową.
  4. Od decyzji Burmistrza Miasta Wałcz nie przysługuje odwołanie.
  5. Ogłoszenie o konkursie oraz jego rozstrzygnięcie podane zostaną do publicznej wiadomości:
    • w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu na stronie: www.walcz.pl
    • na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Wałcz,
    • na stronie internetowej Urzędu walcz.pl

Dział VI. Informacja o zrealizowanych zadaniach tego samego typu w roku ogłaszanego konkursu i w roku poprzednim oraz wysokości dotacji przekazanej na realizację zadań

Rok

Wysokość środków (w zł)

2023

80 000,00

2024

100 000,00

Dział VII. Sprawozdawczość

  1. Zleceniobiorca, z którym zawarta zostanie umowa na realizację zadania, zobowiązany jest do złożenia sprawozdania końcowego merytoryczno – finansowego z realizacji zadania w terminie do 30 dni po zakończeniu realizacji
  2. Sprawozdanie należy złożyć do Urzędu Miasta Wałcz poprzez generator Witkac.pl wraz z potwierdzeniem jego złożenia.
  3. Potwierdzenie złożenia sprawozdania wymaga podpisania zgodnie ze sposobem reprezentacji przyjętym
    w zakresie oświadczenia woli oferenta w zakresie zobowiązań finansowych.
  4. Potwierdzenie złożenia sprawozdania składane jest jako załącznik do sprawozdania w formie skanu.

Dział VIII. Kontrola realizacji zadań

  1. Kontrola realizacji zleconego zadania publicznego w siedzibie Zleceniobiorcy jest prowadzona na podstawie imiennego upoważnienia wystawionego przez Burmistrza Miasta Wałcz.
  2. Kontrola realizacji zadania publicznego może być prowadzona w trakcie jego realizacji lub po jego zakończeniu.
  3. W trakcie prowadzonej kontroli Zleceniodawca ma prawo żądać wyjaśnień, dodatkowych dokumentów potwierdzających sposób realizacji zadania celem prawidłowej oceny realizacji zleconego
  4. Wyniki kontroli udokumentowane zostaną w formie protokołu, z którym Zleceniobiorca zostanie zapoznany
    z prawem wniesienia wyjaśnień w zakresie ustaleń zawartych w
  5. W przypadku, gdy kontrola wykaże nieprawidłowości zostaną wydane zalecenia pokontrolne zobowiązujące Zleceniobiorcę do ich wykonania w terminie nie dłuższym niż 14 dni od ich otrzymania oraz powiadomienia o tym Zleceniodawcy na piśmie.

Dział IX. Informacja o naborze kandydatów – osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do opiniowania ofert w przedmiotowym konkursie

  1. Warunkiem zgłoszenia kandydata jest złożenie wniosku stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
  2. Wniosek powinien być złożony do Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta Wałcz do dnia 17.03.2025 r. do godz. 15.30.
  3. Wnioski mogą być przesyłane pocztą na adres Urzędu Miasta Wałcz, Pl. Wolności 1, 78-600 Wałcz lub wysłane mailem na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przy czym wniosek przesłany mailem wymaga złożenia podpisu i przesłania dokumentu w formie skanu.
  4. O wpływie wniosków decyduje data wpływu do Urzędu.
  5. Decyzję o wyborze kandydatów do opiniowania ofert podejmuje Burmistrz Miasta Wałcz w drodze zarządzenia.
  6. Organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 zostaną poinformowane na piśmie o decyzji podjętej przez Burmistrza Miasta Wałcz (dopuszcza się przesłanie informacji za pośrednictwem poczty elektronicznej).
  7. Osobom biorącym udział w pracach komisji nie przysługuje wynagrodzenie ani zwrot kosztów dojazdu do Urzędu.

Dział X. Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13, 14 i 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektyw 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej RODO informuję, że:

  • Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Miejska Wałcz – Urząd Miasta Wałcz z siedzibą w Wałczu, pl. Wolności 1
  • Inspektor danych osobowych w Gminie Miejskiej Wałcz – Urzędzie Miasta Wałcz:
    Dane kontaktowe: Inspektor Danych Osobowych, Urząd Miasta Wałcz, pl. Wolności 1, 78-600 Wałcz, tel. 67 258 44 71 w.31, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
    Powyższe dane kontaktowe służą wyłącznie do kontaktów w sprawach związanych bezpośrednio z przewarzaniem danych osobowych;
  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i lit.3 RODO w celu związanym z postępowaniem – zlecenie realizacji zadania publicznego organizacji prowadzącej działalność pożytku publicznego – prowadzonym w trybie niniejszego otwartego konkursu ofert zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Klauzula informacyjna Gminy Miejskiej Wałcz – Urzędu Miasta Wałcz wynikająca z przepisów RODO dostępna jest na stronie: https://bip.walcz.pl/ochrona-danych-osobowych/klauzule-informacyjne/ogolna-klauzula

Dział XI. Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

  • Dostępność definiowana jest jako dostępność architektoniczna, cyfrowa, informacyjno-komunikacyjna.
  • Oferta powinna być przygotowana w taki sposób, aby przy realizacji zadania nie zostały wykluczone z uczestnictwa w nim osoby ze specjalnymi potrzebami. Wymóg dostępności dotyczy również rodziców i opiekunów prawnych zawodników, przy czym dostępność architektoniczna może być zapewniona w sposób alternatywny – poza miejscem realizacji zadania.
  • Zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami.
  • Obowiązki organizacji pozarządowych związane z zapewnianiem dostępności wynikają z art. 4 ust. 3 i ust. 4 oraz art. 5 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r.
    o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przepisy przejściowe zawarte w art. 73 pkt. 3 tej ustawy wskazują, iż obowiązki zawarte w art. 4 ust. 3 i ust. 4, art. 5 ust. 2 weszły w życie z dniem 5 września 2021 r. Przepisy te dotyczą umów związanych z realizowaniem zleconych zadań, finansowanych z udziałem środków publicznych.
  • W ramach realizacji zadań publicznych dopuszcza się umieszczanie, w kosztach realizacji działań, w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, kosztów związanych z zapewnieniem dostępności. Wysokość tego kosztu zależy m.in. od charakteru działania – jego zasięgu, tematyki, liczby osób ze szczególnymi potrzebami, które z tego skorzystają i oczywiście przyjętych rozwiązań likwidujących bariery (np. instalacja trwałego podjazdu to koszt znacznie wyższy niż wypożyczenie przenośnej rampy). 
  • W umowie o wsparcie/powierzenie realizacji zadania publicznego Zleceniodawca określi szczegółowe warunki służące zapewnieniu przez Zleceniobiorcę dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie realizacji zadań publicznych, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o ile jest to możliwe, z uwzględnieniem uniwersalnego projektowania.
  • Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy o zapewnianiu dostępności, w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 (minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej), Oferent ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Według art. 7 ust. 2 ustawy dostęp alternatywny polega w szczególności na:

- zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub
- zapewnieniu wsparcia technicznego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii lub

- wprowadzeniu takiej organizacji podmiotu publicznego, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób.

  • Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego, Oferent powinien zawrzeć w sekcji - inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania przypadku dostępu alternatywnego.
  • W sytuacji występowania barier architektonicznych i braku możliwości ich usunięcia
    w lokalu zaplanowanym do realizacji zadania, Zleceniobiorca zobowiązany jest szczegółowo uzasadnić sytuację w ofercie. Minimalny poziom dostępności wymagany od Zleceniobiorcy to minimalne wymagania dostępności określone w art. 6 ustawy. Stosowanie dodatkowych rozwiązań podnoszących dostępność – poza wymagania ustawowe – również należy opisać w ofercie w sekcji VI, wskazując rozróżnienie.
  • Szczegółowe informacje dotyczące minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami znajdują się na stronie: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-europejskie-bez-barier/dostepnosc-plus/

XII. Dodatkowe informacje

Szczegółowych informacji o konkursie udzielają:

Anna Czerniewicz - Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta Wałcz, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 67 258 44 71 w. 56.

Załączniki do ogłoszenia stanowią:

Załącznik nr 1 – potwierdzenie złożenia oferty,
Załącznik nr 2 – oświadczenie oferenta.

Burmistrz Miasta Wałcz

/-/ Maciej Żebrowski

Tytuł Rozszerzenie Rozmiar Dodający
Zarządzenie Nr 0050.1.32.2025
zarzadzenie-1-zdrowie-002.docx (17.28 KB) Dodający: Patryk Romanowski
docx 17.28 KB Patryk Romanowski
Załącznik nr 1 - ogłoszenie
tresc-ogloszenia-2-1.docx (59.69 KB) Dodający: Patryk Romanowski
docx 59.69 KB Patryk Romanowski
Załącznik nr 2 - Wniosek kandydata
zgloszenie-kandydata-1.doc (33.00 KB) Dodający: Patryk Romanowski
doc 33.00 KB Patryk Romanowski
Potwierdzenie złożenia oferty
potwierdzenie-zlozenia-oferty-2.doc (34.50 KB) Dodający: Patryk Romanowski
doc 34.50 KB Patryk Romanowski
Oświadczenie oferenta
oswiadczenie-oferenta-3-1.doc (50.50 KB) Dodający: Patryk Romanowski
doc 50.50 KB Patryk Romanowski
Zarządzenie Nr 0050.46.2025 (powołanie komisji opiniującej)
0050-46.pdf (331.85 KB) Dodający: Patryk Romanowski
pdf 331.85 KB Patryk Romanowski
Ogłoszenie końcowe o udzieleniu dotacji
57-zdrowie-publiczne.pdf (615.92 KB) Dodający: Patryk Romanowski
pdf 615.92 KB Patryk Romanowski

Opis Data Zmieniający Porównaj
Dodano ogłoszenie końcowe o udzieleniu dotacji
Data: 28-04-2025 14:39 Zmieniający: Patryk Romanowski
28-04-2025 14:39 Patryk Romanowski
Dodano załącznik "zarządzenie"
Data: 28-03-2025 09:39 Zmieniający: Patryk Romanowski
28-03-2025 09:39 Patryk Romanowski
Utworzono artykuł
Data: 05-03-2025 11:07 Zmieniający: Patryk Romanowski
05-03-2025 11:07 Patryk Romanowski