Aktualizacja (25.04.2025): Dodano ogłoszenie końcowe o udzieleniu dotacji
Zarządzenie Nr 0050.1.32.2025
Burmistrza Miasta Wałcz
z dnia 28 lutego 2025 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wybór realizatorów zadania publicznego z zakresu zdrowia publicznego.
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz.1465 z późn. zm.) oraz art. 13 pkt 3, art. 14 i art. 15 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2024 r., poz.1670), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025 (Dz. U. z 2021 r., poz. 642) zarządza się, co następuje:
- 1.
1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu zdrowia publicznego, określonego w Narodowym Programie Zdrowia na lata 2021-2025 w ramach Celu Operacyjnego Nr 2: Profilaktyka uzależnień – organizacja miejsc wsparcia i działań samopomocowych.
2. Zlecenie realizacji zadania publicznego wymienionego w ust. 1 nastąpi w formie powierzenia.
3. Treść ogłoszenia o otwartym konkursie ofert stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia. - 2. 1. Ogłasza się nabór kandydatów do prac w komisji konkursowej do opiniowania ofert w przedmiotowym konkursie.
2. Wniosek zgłoszenia kandydata na członka komisji konkursowej oceniającej oferty w ramach konkursu stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia. - 3. Ogłoszenie o konkursie publikuje się poprzez zamieszczenie:
1) na stronie internetowej Urzędu Miasta Wałcz (www.walcz.pl);
2) w Biuletynie Informacji Publicznej;
3) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Wałcz. - 4. Wykonanie powierza się Naczelnikowi Wydziału Spraw Społecznych.
- 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 0050.1.32.2025 Burmistrza Miasta Wałcz z dnia 28 lutego 2025 r.
OGŁOSZENIE
Otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu zdrowia publicznego, określonego w Narodowym Programie Zdrowia na lata 2021-2025 w ramach Celu Operacyjnego Nr 2: Profilaktyka uzależnień – organizacja miejsc wsparcia.
Dział I. Rodzaje zadań i wysokość środków publicznych, przeznaczonych na ich realizację w danym postępowaniu konkursowym
1. Zlecenie realizacji zadania nastąpi w formie powierzenia wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji.
2. Rodzaj zadania:
Zadanie polega na wspieraniu działalności środowisk abstynenckich, organizacji pozarządowych działających w obszarze profilaktyki uzależnień w zorganizowaniu miejsca wsparcia i działań samopomocowych w sferze rozwiązywania problemów alkoholowych w mieście Wałcz m.in. poprzez:
- prowadzenie stałego miejsca wsparcia i konsultacji dla mieszkańców miasta Wałcz;
- prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych;
- organizacja wyjazdów połączonych z zajęciami terapeutycznymi;
- prowadzenie edukacji publicznej w zakresie problematyki alkoholowej.
140 000 zł (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych 00/100 ).
Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2025 r.
(Wskazując termin realizacji zadania należy uwzględnić czas niezbędny do jego przygotowania, przeprowadzenia i zakończenia. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy zadanie obejmuje organizację wydarzenia trwającego krótko – 1-2 dni. W terminie realizacji zadania nie uwzględniamy czasu na sporządzenie końcowego sprawozdania – zgodnie z obowiązującym prawem jest to 30 dni po zakończeniu realizacji zadania).
- Szczegółowe informacje/warunki dotyczące realizacji zadania przedstawia poniższa tabela:
a) Opis zadania: realizacja zadania polegać będzie na stacjonarnym przeprowadzeniu działań z zakresu profilaktyki uzależnień na terenie i na rzecz mieszkańców miasta Wałcz poprzez prowadzenie działań w grupach: - edukacyjno – motywacyjnych – których celem jest ukazanie problemu alkoholowego jako choroby i zmotywowanie do podjęcia odpowiedniej formy terapii bądź profesjonalnego leczenia w ośrodku odwykowym; - przywracania do zdrowia – których zadaniem jest wspomaganie procesu trzeźwienia osób uzależnionych od alkoholu, które ukończyły podstawowy program terapii w placówce leczenia odwykowego; - dla osób współuzależnionych – których celem jest ukazanie nowych rozwiązań i zmiany sposobu myślenia w obszarach choroby alkoholowej. |
b) Odbiorcy zadania: mieszkańcy miasta Wałcz (osoby pełnoletnie) |
c)Katalog kosztów kwalifikowalnych w ramach udzielonej dotacji: - wynagrodzenia kadry bezpośrednio zaangażowanej w realizację zadania; - obsługa merytoryczna projektu (koordynator) w wysokości nieprzekraczającej 2% wartości otrzymanej dotacji; - obsługa finansowo – księgowa projektu w wysokości nieprzekraczającej 2% wartości otrzymanej dotacji; - koszty administracyjno-biurowe w wysokości nieprzekraczającej 5% wartości otrzymanej dotacji (np. telefon, internet, koszty przesyłek pocztowych, papier, tusz, toner); - zakup materiałów i pomocy niezbędnych do realizacji działań wskazanych w ofercie; - zakup lub wykonanie materiałów promocyjnych i informacyjnych; - wynajem sali, w tym nagłośnienia; - wyżywienie uczestników podczas wydarzenia; - transport (zakup usługi lub kilometrówka, nie dotyczy zwrotu kosztów dla uczestników zadania); |
d)Informacja o liczbie składanych ofert: w ramach przedmiotowego konkursu: Każdy oferent może złożyć maksymalnie 1 ofertę. |
e) Wkład własny oferenta nie jest wymagany. |
Dział II. Zasady przyznawania dotacji
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- Rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
- Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym ;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025;
- W realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego mogą uczestniczyć podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym, w tym organizacje pozarządowe i podmioty określone w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- Organizacja wnioskująca o przyznanie dotacji w przedmiotowym konkursie nie może ubiegać się
o przyznanie i korzystać ze środków finansowych z innych źródeł Gminy Miejskiej Wałcz na to samo działanie w ramach realizowanego zadania publicznego. - Warunkiem przyznania dotacji jest:
- spełnienie wymagań formalnych,
- uzyskanie w ocenie merytorycznej co najmniej 65% maksymalnej liczby punktów.
- Przyznanie dotacji przez Burmistrza Miasta Wałcz będzie uwzględniać wielkość środków finansowych, o których mowa w Dziale I ust. 2 zaplanowanych w budżecie na realizację zadań oraz okoliczności czy oferta spełnia jednocześnie warunki wskazane w ogłoszeniu i uzyskuje największa liczbę punktów w ocenie merytorycznej.
- Największe szanse na przyznanie dotacji mają oferenci, których oferta spełnia jednocześnie warunki wskazane w ogłoszeniu i uzyska największą liczbę punktów w ocenie
- Przy składaniu oferty wymagane jest złożenie w generatorze – Witkac.pl następujących załączników:
- Potwierdzenie złożenia oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia.
(Potwierdzenie złożenia oferty należy wydrukować, podpisać, opieczętować, zeskanować i dołączyć do oferty w formie załącznika).
Potwierdzenie złożenia oferty wymaga podpisania zgodnie ze sposobem reprezentacji w zakresie oświadczenia woli podmiotu.
- aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji świadczący
w szczególności o zakresie działalności oferenta i osobach uprawnionych do reprezentacji :- w przypadku fundacji i stowarzyszeń - odpis z Krajowego Rejestru Sądowego,
- w przypadku pozostałych oferentów – inne dokumenty właściwe dla oferenta, tj. zaświadczenia, decyzje lub inne świadczące o wpisie do ewidencji uczniowskich klubów sportowych i stowarzyszeń kultury fizycznej,
- w przypadku nie wpisanych do KRS oferentów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych – dokument poświadczający, że dany oferent posiada osobowość prawną oraz wydane przez właściwe władze zaświadczenie o osobie/ osobach upoważnionych do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu tego oferenta;
(UWAGA: w przypadku gdy oferent jest wpisany do KRS - jest zwolniony z przedkładania dokumentu).
3) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji oferenta/oferentów składających ofertę wspólną, niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów),
4) oświadczenia, że:
- w odniesieniu do oferenta nie jest prowadzone postępowanie egzekucyjne na podstawie przepisów prawa cywilnego lub administracyjnego,
- w stosunku do oferenta nie zostało wszczęte postępowanie odpowiednich organów w związku
z możliwością popełnienia przestępstwa, związanego z prowadzoną działalnością, - oferent nie działa w celu osiągnięcia
Oświadczenia, o których mowa w pkt 4) należy złożyć zgodnie z załącznikiem nr 2 do ogłoszenia. Oświadczenie należy wydrukować, podpisać, zeskanować i dołączyć do oferty w formie załącznika. Oświadczenie wymaga podpisania zgodnie ze sposobem reprezentacji w zakresie oświadczenia woli podmiotu.
5) W przypadku złożenia oferty wspólnej:
- oferenci zobowiązani są do przedłożenia umowy określającej zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania publicznego,
- do oferty należy dołączyć odpowiednią do liczby oferentów składających tę ofertę - liczba stron informacyjnych dotyczących danych oferentów - część II formularza oferty „dane oferentów”, część VI „Inne informacje” oraz Dział V.C Podział kosztów realizacji zadania pomiędzy oferentów.
- każdy z oferentów przy ofercie wspólnej zobowiązany jest do złożenia załączników wymienionych w ust. 12.
- Załączniki do oferty składane są w generatorze w formie skanu (opieczętowane oryginały dokumentów należy zeskanować i dołączyć do oferty).
- Wymagania w stosunku do składanych ofert:
- Oferta powinna być:
- Wypełniona w języku polskim, w każdym polu, a jeżeli wypełnienie nie dotyczy oferenta, należy wpisać „nie dotyczy”,
- złożona przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta (osobę upoważnioną lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta) zgodnie z uprawnieniem wskazanym w KRS lub innym dokumencie (upoważnienie, pełnomocnictwo),
- podpisana tj. podpisu wymaga potwierdzenie złożenia oferty według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia, w sposób czytelny lub zaopatrzona w pieczęcie imienne, które umożliwią identyfikację osób składających ofertę (podpisanie potwierdzenia świadczy o podpisaniu oferty).
- Do oferty powinny być załączone załączniki, o których mowa w ust. 12.
- Oferta powinna być:
- Zasady uzupełniania ofert
- Oferty posiadające braki formalne nie podlegają uzupełnieniu.
- Uzupełnieniu podlegają oferty poddane ocenie merytorycznej - w szczególności niespójne pod względem zapisów/ wymagające wyjaśnień.
- Oferenci, o ofertach których mowa w ust. 15 pkt. 2), zostaną wezwani do ich uzupełnienia w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia przekazania
- Wezwanie do uzupełnienia ofert będzie przekazane poprzez generator witkac.pl
- Oferty odesłane do uzupełnienia, po upływie terminu na ich uzupełnienie, uzupełnione po wskazanym terminie lub uzupełnione niezgodnie z zakresem wskazanym w wezwaniu - pozostają bez rozpatrzenia.
- O terminie uzupełniania ofert decyduje data wpływu uzupełnienia przez generator witkac.pl do Urzędu Miasta Wałcz.
- Uzupełnień należy dokonać ściśle z przekazanymi wytycznymi i we wskazanym zakresie.
- Oferty podlegające odrzuceniu bez możliwości ich uzupełnienia to w szczególności oferty:
- złożone poza generatorem,
- złożone po terminie,
- wypełnione w innym języku niż j. polski,
- złożone przez podmiot nieuprawniony do wzięcia udziału w konkursie, określony w Dziale II ust. 6 oraz Dziale I ust. 4 pkt. e)
- niepodpisane (złożone bez podpisanego potwierdzenia złożenia oferty),
- niekompletne (złożone bez wymaganych załączników, określonych w Dziale II ust. 12),
- złożone przez osobę lub osoby nieupoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta, niezgodnie z uprawnieniem wskazanym w KRS lub innym dokumencie (upoważnienie, pełnomocnictwo).
- dotyczące zadania, które nie jest objęte celami statutowymi podmiotu składającego ofertę,
- skierowane do innej grupy adresatów, niż wskazuje treść ogłoszenia konkursowego (patrz Dział I ust. 4 lit.b)),
- których wnioskowana kwota dotacji jest wyższa od maksymalnej wskazanej w ogłoszeniu konkursowym (patrz: Dział I ust. 4 lit. f))
- złożone w liczbie więcej niż jedna na dany rodzaj zadania lub złożone o identycznej treści na więcej niż jeden rodzaj zadania.
- Kwalifikowalność wydatków
- Termin poniesienia wydatków ustala się:
a) dla środków pochodzących z dotacji: w terminie realizacji zadania, po zawarciu umowy, maksymalnie do 14 dni po jego zakończeniu, nie później jednak niż do 31 grudnia każdego roku, w którym realizowane jest zadanie.
b) dla innych środków finansowych: w terminie realizacji zadania, wskazanym przez Oferenta w ofercie, maksymalnie do 14 dni po jego zakończeniu, nie później jednak niż do 31 grudnia każdego roku, w którym realizowane jest zadanie.
- Wydatki w ramach udzielonej dotacji są kwalifikowane gdy jednocześnie:
- są poniesione w terminie, o którym mowa w pkt 1),
- są udokumentowane (dowodem poniesienia wydatków jest opłacona faktura lub inny dokument księgowy o równoważnej wartości dowodowej wraz z dowodami zapłaty),
- zostały faktycznie poniesione przez Oferenta,
- zostały przewidziane w zatwierdzonym
Dział III. Warunki realizacji zadania
- Szczegółowe warunki realizacji zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy Gminą Miejską Wałcz a Zleceniobiorcą.
- W ramach realizacji zadania Zleceniobiorca będzie zobowiązany do zawarcia umowy zgodnie ze wzorem załącznika nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057), która będzie obejmować przyjęcie zgodności kosztu finansowego ujętego w kosztorysie, gdy nie nastąpiło jego zwiększenie o więcej niż 10%.
- Zleceniobiorca, którego oferta została wybrana do realizacji zadania publicznego, zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia do umowy, zawierającego:
- oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem należności z tytułu zobowiązań podatkowych, składek ZUS i należności wobec Miasta,
- oświadczenie o zgodności danych wskazanych w ofercie z Krajowym Rejestrem Sądowym lub inną właściwą ewidencją,
- poświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego wraz ze wskazaniem jego numeru.
- Każdy z oferentów, któremu zostanie udzielona dotacja zobowiązany jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy zgodnie z ustawą o rachunkowości w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
- W rozliczeniu z wykorzystania dotacji uznawane będą rachunki, faktury i inne dokumenty księgowe obciążające Zleceniobiorcę w związku z realizacją zadania publicznego, wystawione z datą nie wcześniejszą niż dzień zawarcia umowy pomiędzy Gminą Miejską Wałcz a Zleceniobiorcą.
- Dotacja nie może być przeznaczona na:
- podatek od towarów i usług, jeżeli podmiot ma prawo do jego odliczenia,
- pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,
- pokrycie kosztów utrzymania biura Podmiotów wykraczających poza zakres realizacji zleconego zadania,
- wydatki poniesione na przygotowanie wniosku,
- działalność polityczną i religijną,
- wydatki z tytułu opłat i kar umownych, grzywien, a także koszty procesów sądowych oraz koszty realizacji postanowień wydanych przez sąd,
- wydatki nieuwzględnione w ofercie oraz w umowie,
- wydatki powstałe przed lub po dacie obowiązywania umowy,
- odsetki od zadłużenia,
- darowizny na rzecz innych osób,
- wydatki inwestycyjne.
- Gmina Miejska Wałcz zastrzega sobie prawo do:
- rozdysponowania kwoty niższej niż wskazana w konkursie,
- wyboru przedstawionych w ofercie działań, na które zostanie udzielona dotacja,
- odwołania konkursu przed upływem terminu na złożenie ofert bez podania przyczyny.
Dział IV. Składanie ofert
1. Wszystkie oferty na konkurs, składane są wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem generatora Witkac.pl
2. Każda oferta złożona w generatorze otrzymuje swój numer identyfikacyjny tzw. sumę kontrolną, zgodną z wersją elektroniczną.
3. Aby złożyć ofertę do Urzędu Miasta Wałcz należy:
1) zalogować się na stronie www.witkac.pl,
2) napisać ofertę, a następnie złożyć ją w generatorze wraz z wymaganymi załącznikami,
3) obowiązkowe jest załączenie do oferty załącznika nr 1 – „potwierdzenie złożenia oferty” oraz załącznika nr 2 – „oświadczenie oferenta”, które wymagają podpisu zgodnie ze sposobem reprezentacji w zakresie oświadczenia woli i są przedkładane w formie załącznika do oferty w postaci skanu (złożenie podpisanego potwierdzenia jest traktowane jako złożenie podpisanej oferty).
4) Oferty złożone bez potwierdzenia i oświadczenia nie będą podlegały rozpatrzeniu.
4. Oferty na konkurs należy złożyć w generatorze do dnia 24.03.2025 r. do godz. 23:59
5. Przez złożenie oferty do Urzędu Miasta Wałcz należy rozumieć złożenie oferty w generatorze wraz z podpisanym potwierdzeniem jej złożenia zgodnie z załącznikiem nr 1 oraz załącznikami wymienionymi w Dziale II ust. 12.
6. Załączniki do oferty składane są wyłącznie w generatorze w formie skanu.
Dział V. Tryb, kryteria i termin dokonania wyboru ofert
- Konkurs zostanie rozstrzygnięty bezzwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 30 dni od dnia zakończenia naboru
- Oceny ofert pod względem merytorycznym dokona Komisja Konkursowa.
- Ocena merytoryczna wyrażona zostanie punktowo w oparciu o następujące kryteria:
- możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta,
- przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania: kwalifikowalność kosztów, ich realność i przejrzystość, adekwatność kosztów do zakresu rzeczowego zadania,
- proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje oraz doświadczenie osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie publiczne,
- analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w latach poprzednich przy uwzględnieniu rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
- merytoryczność zadania,
- Zasady punktacji:
- kryterium, o którym mowa w ust. 3 pkt 1) - 3), zostanie ocenione w skali punktowej od 0 do 10 pkt,
- kryterium, o którym mowa w ust. 3 pkt 4) – 5) , zostanie ocenione w skali od 0 do 5
Punkty zostaną przyznawane w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.
W opisie realizowanego zadania należy wskazać zasięg realizowanego zadania oraz poszczególne grupy adresatów lub podmioty.
- Zasady oceny ofert:
- ocenie merytorycznej podlegają oferty, które nie posiadają braków formalnych,
- oceny merytorycznej ofert dokona Komisja Konkursowa (na ostateczną ocenę Komisji składają się zsumowane oceny indywidualne każdego z jej członków, dokonane według zasad, o których mowa w ust. 4,
- oferty kwalifikujące się do przyznania dotacji powinny jednocześnie:
- uzyskać w ocenie merytorycznej co najmniej 65% maksymalnej liczby punktów,
- spełnić wymagania formalne,
- dotacja zostanie przyznana w ramach wysokości środków finansowych przewidzianych w Dziale I ust. 2. Fakt, że oferent spełnia wymagania formalne i w ocenie merytorycznej uzyska 65% maksymalnej liczby punktów nie gwarantuje przyznania dotacji. Kwota środków finansowych zostanie rozdysponowana pomiędzy oferentów, którzy uzyskają największą liczbę punktów w ocenie merytorycznej.
- Oferentom biorącym udział w konkursie może być przyznana mniejsza kwota dotacji niż wnioskowana. Przyznanie mniejszej kwoty dotacji zobowiązuje oferenta odpowiednio do korekty opisu poszczególnych działań/kosztorysu/harmonogramu realizacji zadania lub do wycofania swojej
- Konkurs rozstrzygnie Burmistrz Miasta Wałcz, podejmując w drodze zarządzenia decyzję o zleceniu realizacji zadania wybranym oferentom, znajdującym się na liście rankingowej sporządzonej przez Komisję Konkursową.
- Od decyzji Burmistrza Miasta Wałcz nie przysługuje odwołanie.
- Ogłoszenie o konkursie oraz jego rozstrzygnięcie podane zostaną do publicznej wiadomości:
Dział VI. Informacja o zrealizowanych zadaniach tego samego typu w roku ogłaszanego konkursu i w roku poprzednim oraz wysokości dotacji przekazanej na realizację zadań
Rok |
Wysokość środków (w zł) |
2023 |
80 000,00 |
2024 |
100 000,00 |
Dział VII. Sprawozdawczość
- Zleceniobiorca, z którym zawarta zostanie umowa na realizację zadania, zobowiązany jest do złożenia sprawozdania końcowego merytoryczno – finansowego z realizacji zadania w terminie do 30 dni po zakończeniu realizacji
- Sprawozdanie należy złożyć do Urzędu Miasta Wałcz poprzez generator Witkac.pl wraz z potwierdzeniem jego złożenia.
- Potwierdzenie złożenia sprawozdania wymaga podpisania zgodnie ze sposobem reprezentacji przyjętym
w zakresie oświadczenia woli oferenta w zakresie zobowiązań finansowych. - Potwierdzenie złożenia sprawozdania składane jest jako załącznik do sprawozdania w formie skanu.
Dział VIII. Kontrola realizacji zadań
- Kontrola realizacji zleconego zadania publicznego w siedzibie Zleceniobiorcy jest prowadzona na podstawie imiennego upoważnienia wystawionego przez Burmistrza Miasta Wałcz.
- Kontrola realizacji zadania publicznego może być prowadzona w trakcie jego realizacji lub po jego zakończeniu.
- W trakcie prowadzonej kontroli Zleceniodawca ma prawo żądać wyjaśnień, dodatkowych dokumentów potwierdzających sposób realizacji zadania celem prawidłowej oceny realizacji zleconego
- Wyniki kontroli udokumentowane zostaną w formie protokołu, z którym Zleceniobiorca zostanie zapoznany
z prawem wniesienia wyjaśnień w zakresie ustaleń zawartych w - W przypadku, gdy kontrola wykaże nieprawidłowości zostaną wydane zalecenia pokontrolne zobowiązujące Zleceniobiorcę do ich wykonania w terminie nie dłuższym niż 14 dni od ich otrzymania oraz powiadomienia o tym Zleceniodawcy na piśmie.
Dział IX. Informacja o naborze kandydatów – osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do opiniowania ofert w przedmiotowym konkursie
- Warunkiem zgłoszenia kandydata jest złożenie wniosku stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
- Wniosek powinien być złożony do Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta Wałcz do dnia 17.03.2025 r. do godz. 15.30.
- Wnioski mogą być przesyłane pocztą na adres Urzędu Miasta Wałcz, Pl. Wolności 1, 78-600 Wałcz lub wysłane mailem na adres :
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przy czym wniosek przesłany mailem wymaga złożenia podpisu i przesłania dokumentu w formie skanu. - O wpływie wniosków decyduje data wpływu do Urzędu.
- Decyzję o wyborze kandydatów do opiniowania ofert podejmuje Burmistrz Miasta Wałcz w drodze zarządzenia.
- Organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 zostaną poinformowane na piśmie o decyzji podjętej przez Burmistrza Miasta Wałcz (dopuszcza się przesłanie informacji za pośrednictwem poczty elektronicznej).
- Osobom biorącym udział w pracach komisji nie przysługuje wynagrodzenie ani zwrot kosztów dojazdu do Urzędu.
Dział X. Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13, 14 i 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektyw 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej RODO informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Miejska Wałcz – Urząd Miasta Wałcz z siedzibą w Wałczu, pl. Wolności 1
- Inspektor danych osobowych w Gminie Miejskiej Wałcz – Urzędzie Miasta Wałcz:
Dane kontaktowe: Inspektor Danych Osobowych, Urząd Miasta Wałcz, pl. Wolności 1, 78-600 Wałcz, tel. 67 258 44 71 w.31, e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ;
Powyższe dane kontaktowe służą wyłącznie do kontaktów w sprawach związanych bezpośrednio z przewarzaniem danych osobowych; - Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i lit.3 RODO w celu związanym z postępowaniem – zlecenie realizacji zadania publicznego organizacji prowadzącej działalność pożytku publicznego – prowadzonym w trybie niniejszego otwartego konkursu ofert zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Klauzula informacyjna Gminy Miejskiej Wałcz – Urzędu Miasta Wałcz wynikająca z przepisów RODO dostępna jest na stronie: https://bip.walcz.pl/ochrona-danych-osobowych/klauzule-informacyjne/ogolna-klauzula
Dział XI. Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
- Dostępność definiowana jest jako dostępność architektoniczna, cyfrowa, informacyjno-komunikacyjna.
- Oferta powinna być przygotowana w taki sposób, aby przy realizacji zadania nie zostały wykluczone z uczestnictwa w nim osoby ze specjalnymi potrzebami. Wymóg dostępności dotyczy również rodziców i opiekunów prawnych zawodników, przy czym dostępność architektoniczna może być zapewniona w sposób alternatywny – poza miejscem realizacji zadania.
- Zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami.
- Obowiązki organizacji pozarządowych związane z zapewnianiem dostępności wynikają z art. 4 ust. 3 i ust. 4 oraz art. 5 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r.
o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przepisy przejściowe zawarte w art. 73 pkt. 3 tej ustawy wskazują, iż obowiązki zawarte w art. 4 ust. 3 i ust. 4, art. 5 ust. 2 weszły w życie z dniem 5 września 2021 r. Przepisy te dotyczą umów związanych z realizowaniem zleconych zadań, finansowanych z udziałem środków publicznych. - W ramach realizacji zadań publicznych dopuszcza się umieszczanie, w kosztach realizacji działań, w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, kosztów związanych z zapewnieniem dostępności. Wysokość tego kosztu zależy m.in. od charakteru działania – jego zasięgu, tematyki, liczby osób ze szczególnymi potrzebami, które z tego skorzystają i oczywiście przyjętych rozwiązań likwidujących bariery (np. instalacja trwałego podjazdu to koszt znacznie wyższy niż wypożyczenie przenośnej rampy).
- W umowie o wsparcie/powierzenie realizacji zadania publicznego Zleceniodawca określi szczegółowe warunki służące zapewnieniu przez Zleceniobiorcę dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie realizacji zadań publicznych, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o ile jest to możliwe, z uwzględnieniem uniwersalnego projektowania.
- Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy o zapewnianiu dostępności, w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 (minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej), Oferent ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Według art. 7 ust. 2 ustawy dostęp alternatywny polega w szczególności na:
- zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub
- zapewnieniu wsparcia technicznego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii lub
- wprowadzeniu takiej organizacji podmiotu publicznego, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób.
- Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego, Oferent powinien zawrzeć w sekcji - inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania przypadku dostępu alternatywnego.
- W sytuacji występowania barier architektonicznych i braku możliwości ich usunięcia
w lokalu zaplanowanym do realizacji zadania, Zleceniobiorca zobowiązany jest szczegółowo uzasadnić sytuację w ofercie. Minimalny poziom dostępności wymagany od Zleceniobiorcy to minimalne wymagania dostępności określone w art. 6 ustawy. Stosowanie dodatkowych rozwiązań podnoszących dostępność – poza wymagania ustawowe – również należy opisać w ofercie w sekcji VI, wskazując rozróżnienie. - Szczegółowe informacje dotyczące minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami znajdują się na stronie: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-europejskie-bez-barier/dostepnosc-plus/
XII. Dodatkowe informacje
Szczegółowych informacji o konkursie udzielają:
Anna Czerniewicz - Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta Wałcz, e-mail:
Załączniki do ogłoszenia stanowią:
Załącznik nr 1 – potwierdzenie złożenia oferty,
Załącznik nr 2 – oświadczenie oferenta.
Burmistrz Miasta Wałcz
/-/ Maciej Żebrowski