INFORMACJA O REJESTRZE
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Miejska Wałcz jest prowadzony na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189), które weszło w życie 21 maja 2012 r.
Rejestr prowadzony jest w Wydziale Rozwoju, Sportu i Promocji Miasta przez upoważnionych pracowników – Plac Wolności 1 pok. nr 122 tel. 67 258 44 71 wew. 32, 40 dla następujących instytucji kultury:
- Wałeckie Centrum Kultury - WCK
- Muzeum Ziemi Wałeckiej
Informacje o sposobie udostępniania danych zawartych w rejestrze instytucji kultury.
Na podstawie §10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępnienia rejestru instytucji kultury rejestr, informację o rejestrze oraz sposobie udostępniania danych w nim zawartych zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej ( zakładka załączniki) na stronie organizatora.
Na księgę rejestrową każdej instytucji kulturowej składają się cztery działy: dział I - oznaczenie instytucji kultury, dział II – organizacja instytucji kultury, dział III - mienie instytucji kultury, dział IV - połączenie, podział i likwidacja instytucji kultury.
Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez:
- otwarty dostęp do zawartości rejestru,
- wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
Udostępnianie danych zawartych w rejestrze w formie, o której mowa w ust. 2 pkt 1 rozporządzenia, jest bezpłatne i odbywa się przez stronę www.walcz.pl , zakładkę Biuletyn Informacji Publicznej. Akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury można przeglądać w siedzibie organizatora, tj. w siedzibie Wydziału Rozwoju, Sportu i Promocji Miasta w godzinach jego urzędowania. Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie. Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej następuje odpłatnie wg. zasad wynikających z przepisów o opłacie skarbowej, od każdej pełnej lub zaczętej stronicy podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł.
PROCEDURA WYDANIA ODPISU Z REJESTRU INSTYTUCJI KULTURY
- Wniosek o wydanie odpisu;
- Potwierdzenie dokonania wpłaty lub przelewu.
Wysokość opłaty skarbowej należy ustalić w Wydziale Rozwoju, Sportu i Promocji Miasta na podstawie ilości stron danego odpisu.
Wpłat należy dokonywać w kasie Urzędu Miasta Wałcz lub przelewem na rachunek bankowy PEKAO SA o/Wałcz: 31 1240 3712 1111 0000 4363 6662 w tytule przelewu należy wpisać: Opłata skarbowa za odpis z rejestru instytucji kultury
Wniosek wraz z potwierdzeniem zapłaty należy złożyć w kancelarii urzędu.