Nawigacja Treść Narzędzia dostępności

Redakcja

  • Redaktor główny:
    Patryk Romanowski
    promanowski@umwalcz.pl
    tel: +48 67 258 44 71 wew. 73
    fax: +48 67 258 26 18
  • Pozostali redaktorzy

 

INFORMACJA O REJESTRZE

Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Miejska Wałcz jest prowadzony na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189), które weszło w życie 21 maja 2012 r.

Rejestr prowadzony jest w Wydziale Rozwoju, Sportu i Promocji Miasta przez upoważnionych pracowników – Plac Wolności 1 pok. nr 122 tel. 67 258 44 71 wew. 32, 40 dla następujących instytucji kultury:

  • Wałeckie Centrum Kultury - WCK
  • Muzeum Ziemi Wałeckiej

Informacje o sposobie udostępniania danych zawartych w rejestrze instytucji kultury.

Na podstawie §10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępnienia rejestru instytucji kultury rejestr, informację o rejestrze oraz sposobie udostępniania danych w nim zawartych zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej ( zakładka załączniki) na stronie organizatora.

Na księgę rejestrową każdej instytucji kulturowej składają się cztery działy: dział I - oznaczenie instytucji kultury, dział II – organizacja instytucji kultury, dział III - mienie instytucji kultury, dział IV - połączenie, podział i likwidacja instytucji kultury.

Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez:

  • otwarty dostęp do zawartości rejestru,
  • wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.

Udostępnianie danych zawartych w rejestrze w formie, o której mowa w ust. 2 pkt 1 rozporządzenia, jest bezpłatne i odbywa się przez stronę www.walcz.pl , zakładkę Biuletyn Informacji Publicznej. Akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury można przeglądać w siedzibie organizatora, tj. w siedzibie Wydziału Rozwoju, Sportu i Promocji Miasta w godzinach jego urzędowania. Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie. Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej następuje odpłatnie wg. zasad wynikających z przepisów o opłacie skarbowej, od każdej pełnej lub zaczętej stronicy podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł.

PROCEDURA WYDANIA ODPISU Z REJESTRU INSTYTUCJI KULTURY

  • Wniosek o wydanie odpisu;
  • Potwierdzenie dokonania wpłaty lub przelewu.

Wysokość opłaty skarbowej należy ustalić w Wydziale Rozwoju, Sportu i Promocji Miasta na podstawie ilości stron danego odpisu.

Wpłat należy dokonywać w kasie Urzędu Miasta Wałcz lub przelewem na rachunek bankowy PEKAO SA o/Wałcz: 31 1240 3712 1111 0000 4363 6662 w tytule przelewu należy wpisać: Opłata skarbowa za odpis z rejestru instytucji kultury

Wniosek wraz z potwierdzeniem zapłaty należy złożyć w kancelarii urzędu.

Tytuł Rozszerzenie Rozmiar Dodający
Rejestr
RIK do publikacji.docx (16.02 KB) Dodający: Mirosław Gardziński
docx 16.02 KB Mirosław Gardziński
Wniosek o dokonanie zmian do wpisu
Wniosek o dokonanie zmian do wpisu.pdf (84.07 KB) Dodający: Patryk Romanowski
pdf 84.07 KB Patryk Romanowski
Wniosek o wydanie odpisu
Wniosek o wydanie odpisu.pdf (86.51 KB) Dodający: Patryk Romanowski
pdf 86.51 KB Patryk Romanowski

Opis Data Zmieniający Porównaj
Zmieniono artykuł
Data: 17-05-2024 09:13 Zmieniający: Patryk Romanowski
17-05-2024 09:13 Patryk Romanowski
Zmieniono artykuł
Data: 09-04-2024 14:49 Zmieniający: Mirosław Gardziński
09-04-2024 14:49 Mirosław Gardziński
Utworzono artykuł
Data: 19-02-2024 13:29 Zmieniający: Mirosław Gardziński
19-02-2024 13:29 Mirosław Gardziński